• Lommil­a1
    Äldre 21 Nov 11:25
    1894 visningar
    5 svar
    5
    1894

    Färgade skor- Vilken färgs blommor?

    Jag tänker som många andra ha färgade skor, har sedan tidigare beställt ett par i royal blue, men nu funderar jag på att beställa ett par till i en anna färg...
    Med de blå hade jag tänkt ha en vit bukett
    Men hur gör man om man tex har gröna skor och rosa blommor? går detta? eller borde man mer köra i stilen, rosa skor-rosa blommor?

    Hur gör djur?

  • Svar på tråden Färgade skor- Vilken färgs blommor?
  • Äldre 21 Nov 19:17
    #1

    Alla brudbuketter har väl en grundton av grönt i stjälkar och blad. Så visst funkar väl det med gröna skor och rosa blommor...

    Jag tror inte heller på att man måste matcha allt heller. Det blir så tvådimensionellt då

  • Jalle
    Äldre 21 Nov 20:34
    #2

    Jag ska ha mörkblå skor och orange/gul bukett (ringblommor), ja grönt blir det ju också förstås. Har inte bestämt mig om jag ev. ska lägga i nån blå blomma också. Vårt färgtema är vitt/blått/orange/gult. Jag älskar färg och gillar inte när allt matchar, kan bli väldigt tråkigt.

  • FelizL­ane
    Äldre 21 Nov 21:05
    #3

    jag söker ju efter ljus och lykta ett par ljusrosa skor! Men visst kan du väl ha gröna, jag tycker du kan ha precis som du vill :)

  • Lommil­a1
    Äldre 21 Nov 21:07
    #4

    hmm jag har besällt ett par i en ljus gammalrosa färg... så nu ska vi se om skorna passar (prio 1) sen ska man se med blommorna- jag har ingne anign om vilken färgs bukett jag skall ha:P men knappast lär den ju matcha med både de kungsblå å de rosa;)

  • Äldre 21 Nov 21:13
    #5

    Du ska väl inte ha brudbuketten bredvid skorna? Flört

    Det behöver inte vara en exakt matchning. Ta med bild på klänningen, inspirationsbild på frisyren/sminket, skorna och något av det blåa till floristen och visa det. Så kan dom försöka sätta ihop en bukett som passar in i stilen och så nära i färgtemat som möjligt

Svar på tråden Färgade skor- Vilken färgs blommor?