Väger för lite!?
Hoppas att detta platsar i känliga rummet. Jag tycker att det är så pinsamt.
För c.a 2 månader sedan kände jag att jag vägde några kilo för mycket, inte jättemycket för mycket, men jag började få svårt att få på mig kläderna, så jag började gå på promenad 30-60 minuter per dag och minskade på godisätandet. Jag äter dock lika mycket "vanlig" mat som innan. Jag gick också ner i vikt stadigt och var glad och nöjd. Jag nådde målvikten på 56 kg men jag har fortsatt att gå ner i vikt och i morse vägde jag 54 kg! Det låter alldeles för lite. Jag äter precis som vanligt och jag äter lite godis också. Den största förändringen är promenaderna.
Jag blev lite rädd när jag såg resultatet på vågen. Jag vill ju inte försvinna liksom. Men jag har en teori: Ja, jag väger 54 kilo, men jag är inte smalare nu än när jag gick i gymnasiet och vägde 58 kilo. Jag gissar att det kan vara så att jag har rätt fettmängd i kroppen, men att muskelmassan minskat rejält sedan skoltiden.
Måste jag börja lyfta skrot för att få lite mer "kött på benen" eller tror ni att det räcker om jag ihärdigt fortsätter att promenera? Kan man öka muskelmassan med promenader?