• Anonym (ledsen utan vän)

min bästa (enda) vän kommer inte på bröllopet

jag har en vän, eller hade, som inte vill komma på bröllopet, alls...varför? ptjaa....ingen aning. "det ser mörkt ut" säger hon bara... och "ni får fira utan oss"
    När jag först berättade om bröllopet så sa hon "oj hoppsan, ja men grattis då" och sen bytte hon samtalsämne.

Hur fan tacklar man detta?
      just nu är det bara mina föräldrar o min syster som kommer av "mina"... inte min vän, inga bekanta, inga andra släktingar.
    min blivande makes vänner kommer, hans släktingar kommer, osv osv osv...
    just nu känns det som att jag bara vill skita i allt och åka iväg ensam med sambon o gifta oss helt ensamma....men det går ju inte att ställa in allt med så kort varsel........

det är absolut inget märkvärdigt bröllop, men jag ville ju verkligen ha lite av "mina" gäster där också....... det känns som att mina föräldrar + min syster kommer bara för att dom får dåligt samvete om dom inte dyker upp.....

• Svar på tråden min bästa (enda) vän kommer inte på bröllopet
  • Anonym

Verkligen jätte ledsen för din skull och jag förstår att du känner dig sviken!! =( Men har du träffat din kompis och verkligen pratat? Att "det ser mörkt ut" kan ju betyda precis vad som helst och kanske kan det vara så att du missat något viktigt, som hon mår väldigt dåligt av?

Svar på tråden min bästa (enda) vän kommer inte på bröllopet