• Godis

Stöd och råd med din sminkning?

Hade en tråd här för något år sedan och trycket var enormt men hade alldeles för mycket att göra då så den "glömdes bort". 
    Efter att ha suttit här dom senaste veckorna så har jag upptäckt att det fortfarande finns ett STORT behov av stöd och hjälp för att hitta rätt i sminkdjungeln. Då det lätt trillar in en hel del frågor på en dag så är det lätt att missa en del. Har därför lagt upp en blogg som ni kan gå in på och ställa era frågor och där jag kommer göra mitt bästa för att svara på dom.

http://beautybylin.blogg.se/

Välkomna med era frågor!!! Skrattande

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-16 19:12
    Del 1 och 2 ligger uppe nu för svar på era frågor. Jobbar med del 3 och hoppas få upp den ikväll....

//LIN

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-08 19:11
    Det har blivit sånt ramaskri ang. ett inlägg jag gjorde som sedan blev anmält och borttaget. Jag vill tillägga att inlägget inte var i denna tråd utan ett fristående inlägg som inte alls hade något med denna att göra. Så därför finns det ingen grund att ropa reklam eller spam. Den här tråden har inte blivit anmäld och borttagen som ni ser.

Jag tycker det känns tråkigt att stämningen blivit hätsk härinne men ni har rätt till era åsikter och jag till mina. För att inte vara en nagel i ögat på er så kommer jag inte lägga upp några fler inlägg i denna tråd då det kan betraktas som spam eller reklam. Och skulle jag anmälas för det så får jag inte skriva i några andra trådar heller och det vore tråkigt.

• Svar på tråden Stöd och råd med din sminkning?
  • Godis
    Oniq skrev 2011-12-07 15:22:16 följande:

Hmmm.. var det du som blev avstängd förut?

..undrar varför.  Drömmer

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Ja det var jag som blev avstängd.... Undrar också varför....Förvånad
  • Chicita
    Godis skrev 2011-12-07 16:39:22 följande:
    Ja det var jag som blev avstängd.... Undrar också varför....Förvånad
    Skulle kanske kunna bero på spam? Eller att du vill locka läsare till din blogg?

Spekulerar bara.
  • Godis
    Chicita skrev 2011-12-07 17:21:21 följande:
    Skulle kanske kunna bero på spam? Eller att du vill locka läsare till din blogg? Spekulerar bara.

Jag startade denna blogg endast för att hjälpa blivande brudar här inne så känns det lite tråkigt att andra inte är beredda att förstå det. Lägger endast upp inlägg här när jag svarat på frågor från tjejer här inne på bloggen. Väljer man sedan att se det som reklam lr att jag endast gör det för att dra folk till bloggen...ja då tycker jag synd om dom.
    Är glad för dom läsarna/blivande brudar som gläds för att jag har hjälpt dom. Så tack så mycket till er!
  • Chicita
    Godis skrev 2011-12-07 17:33:30 följande:
    Jag startade denna blogg endast för att hjälpa blivande brudar här inne så känns det lite tråkigt att andra inte är beredda att förstå det. Lägger endast upp inlägg här när jag svarat på frågor från tjejer här inne på bloggen. Väljer man sedan att se det som reklam lr att jag endast gör det för att dra folk till bloggen...ja då tycker jag synd om dom.
    Är glad för dom läsarna/blivande brudar som gläds för att jag har hjälpt dom. Så tack så mycket till er!
    Det är inte en fråga om vi medlemmar ser det som reklam eller inte. Det är en fråga om hur BT ser det.
    Och bli inte arg på mig, jag kom bara med förslag på vad det kan vara för anledning. Och det baserade jag på denna tråd där bara du har skrivit (förutom Oniq och jag nu)
    Och där inläggen bara handlar om vad du har skrivit i din blogg.

På den sida som jag administrerar skulle det här ses som reklam och kanske till och med konkurrens eftersom inget community / forum vill att dess medlemmar går någon annan stans, oavsett anledning eller vart dom skickas. Det här forumet vill säkert att dina tips och råd läggs upp här i en tråd istället för att dirigeras till din blogg.

Det är vad jag tror. Inte vad jag vet
  • Godis
    Chicita skrev 2011-12-07 23:21:39 följande:
    Det är inte en fråga om vi medlemmar ser det som reklam eller inte. Det är en fråga om hur BT ser det.
    Och bli inte arg på mig, jag kom bara med förslag på vad det kan vara för anledning. Och det baserade jag på denna tråd där bara du har skrivit (förutom Oniq och jag nu)
    Och där inläggen bara handlar om vad du har skrivit i din blogg.

På den sida som jag administrerar skulle det här ses som reklam och kanske till och med konkurrens eftersom inget community / forum vill att dess medlemmar går någon annan stans, oavsett anledning eller vart dom skickas. Det här forumet vill säkert att dina tips och råd läggs upp här i en tråd istället för att dirigeras till din blogg.

Det är vad jag tror. Inte vad jag vet
    Är absolut inte arg på dig.... Ber om ursäkt om det framstod som det.
    Håller just nu på att föra en dialog med ansvariga här på bröllopstorget ang. vad man får lägga upp. Personligen ser jag ett stort problem i att inlägg där jag länkar till min blogg anmäls och tas bort samtidigt som det finns en hel tråd där man kan länka sina bloggar. Dessutom skriver BT själva:
     "–Att länka till egna interna- och externa bröllopssidor är ok förutsatt att syftet inte är ekonomiskt."
    Och då ser jag inga problem med att jag informerar att jag svarat på frågor inne på bloggen med tanke på att det inte är en blogg jag tjänar något på. Rätt ska va rätt Skrattande

Ska bli intressant och se vad som ger för respons i slutändan Glad

• Wintercandles

hmmm skumt med denna tråden tycker jag

• Sebastiána
    Godis skrev 2011-12-07 17:33:30 följande:
    Det är väl inget fel i att starta en blogg för att hjälpa blivande brudar, men man får inte göra reklam på BR så det skulle inte förvåna mig om du blir avstängd igen. Sen är det ju lite grand en sak om man skriver en gång att man har en blogg en annan sak om man gör 9 inlägg på raken som bara handlar om att locka besökare till sin blogg.
  • Chicita

Jag ser bara inte vitsen med att få folk till en blogg när man kan uppnå samma sak här i en tråd.
    Det finns ju en bra sökfunktion här och man kan även välja att se bara inläggen från en viss person.

Varför inte ge råden här inne och slippa trassel med reglerna?
    Bara en fundering Glad

• Godis
    Sara 120707 skrev 2011-12-07 23:34:59 följande:
    Tack för ditt senaste blogginlägg. Var till jättestor hjälp.
    Va glad jag blir! Hojta till om du har fler frågor.

Lycka till!!!

//LIN 
  • Wintercandles
    Sebastiána skrev 2011-12-08 08:23:04 följande:
    Det är väl inget fel i att starta en blogg för att hjälpa blivande brudar, men man får inte göra reklam på BR så det skulle inte förvåna mig om du blir avstängd igen. Sen är det ju lite grand en sak om man skriver en gång att man har en blogg en annan sak om man gör 9 inlägg på raken som bara handlar om att locka besökare till sin blogg.
    Jag kan nog allt tycka att så många inlägg på raken är reklam. Om du Godis arbetar med makeup kan ju saken verkligen diskuteras om det är reklam eller ej. Visst du nämner inget om det, men du lockar till dej uppmärksamhet vilket i sin tur faktiskt leder till gratisreklam om du nu faktiskt jobbar med makeup.
    Skulle du neka till ett sminkjobb om någon här på BT skulle fråga dig?
Svar på tråden Stöd och råd med din sminkning?