• Anonym

Blivande svärföäldrar

Hej alla blivande fruar!
    Hur ska man hantera att min blivande mans föräldrar ibland känns så jobbiga?? Inte bara inför bröllopet precis, visst, de vill lägga sig i, men jag kan ta det. Jag vet ju vad jag vill och jag vet att mina vänner uppskattar min smak. Sen är det väl till och med roligt ibland när hon frågar om saker:)

Men idag blev jag lite ovanligt sur. Jag och min blivande man pluggar och bor i studentlägenhet. Vi hade sökt en ny lägenhet nu i samma hus (också det studentlägenhet, en 2a som den vi har). Det som skiljer är att den andra har balkong vilket är skönt när man vill ta en nypa luft eller ofta har mkt svettiga träningskläder. Sedan är det väl allmänt skönt och bra med balkong. Lägenheten är dessutom en vinkellägenhet med fönster åt olika håll, ingen skilnad på hyran och vi har drygt 1,5 år kvar på våra studier. Vi har varit jättepositiva till lägenheten, bara jag som säger till honom att kolla upp alla extra noga innan vi tackar ja. Idag pratade han med sina föräldrar och de sa typ till honom att "glöm inte bort att det är SÅÅÅÅ jobbigt att flytta, man måste packa upp och ner allt...blabla..och nu har han äändrat sig..

Vad gör man? Inte det att jag bara vill flytta för jag sa till honom att jag inte vill nu när han inte vill. Jag vill bara inte att det alltid ska vara så- att han lyssnar mest på mamma och att hon är så negativ mot allt som HON tycker är jobbigt.

• Svar på tråden Blivande svärföäldrar
  • 070831

Att flytta är inte kul varje gång ibland vill man förnya sig , trivs inte alls å så vidare.. innan jag träffade min m2b så flyttade jag runt varje vecka hade ingen stans att bo så  därmed flyttade jag runt hela tiden så det var tråkigt sen fick ja kontakt med mor och då bodde jag där 3 månader och sen träffa ja danne :)

jobbiga blivande svärföräldrar kan man nog inte göra så mycket av..vi kommer få höra det ena efter det andra från min m2b mor gissar jag på hon kommer nog tycka för tidigt.  men vi tycker inte det..

Och det är inte kul att flytta eller packa upp men det tillhör en flytt och du ska se att det blir alldeles perfekt när det är klart :) så varför han har äldrat sig är bara löjligt pga att ändra sig att det ska packas ner och packas upp och flytta  och sen säga att man inte ska flytta  pga de blivande svärföräldrarna säger så det är bara så löjligt..

Om jag skulle lyssnat på mina så skulle jag bott kvar i källaren i farsans hus och fått göra nästan allt ingen tid till kompisar eller kärlek för när jag bodde kvar där var jag typ en slav

• JNT

Prata med din blivande, var helt öppen och berätta hur jobbigt det blir för dig när han lägger så stor vikt vid sin mammas åsikter. Vi har haft liknande problem och det är svårt att hantera, men när det gäller oss så löste det sig mer och mer över tid. Jag och min sambo lärde oss att sätta gränser och det gjorde nog min svärmor också. Det kan fortfarande krocka lite ibland, men över lag är det mycket bättre nu. Det tog väl 8 år ungefär... ;)

Lycka till!

• TheD

Att flytta är bland det bästa som finns!!! Jag gillar det.

Är inte han vuxen? Varför lägger sig hans föräldrar i? Som JNT sa, prata med honom!

Min make...ja du. Han bjöd in den person som klämde ut honom för "husfridens skull"..... jag tycker det är så jävla fegt och jag har nog påpekat några gånger. Men ja barndomen var väl inte den bästa och jag vet inte hur din blivande hade det. Finns så mycket som ligger i grunden. Och det gäller oss alla :) På gott & ont Flört

Jag tillhör de personer som kan vara lite för ärlig ibland. Men varför ska jag ljuga och hitta på när det går att säga som det är...?

• Daludd

Han kan inte ha "ska vi flytta-disskusionen" med sin MAMMA fattar han väl. Det är ju NI som ska flytta, inte hon. Jag blir så trött på alla mammagrisar överallt. Påminn mig om jag får en son någong gång, att jag misslyckats om jag är hans livs största kärlek... jösses :P

• TheD
    Daludd skrev 2011-11-14 09:01:39 följande:
    Han kan inte ha "ska vi flytta-disskusionen" med sin MAMMA fattar han väl. Det är ju NI som ska flytta, inte hon. Jag blir så trött på alla mammagrisar överallt. Påminn mig om jag får en son någong gång, att jag misslyckats om jag är hans livs största kärlek... jösses :P
    Hahahaha Glad
  • Anonym (Joy)

Jag tycker det är fel att han har pratat med sin mamma och frågat OM ni ska flytta, men att han pratat om det med sin mamma är inte så konstigt, jag rinhde för typ 5 min sen till min mamma och dividera över om vi nu får sålt, vad för lägenhet vi borde köpa. Och jag vet att han har pratat med sina föräldrar om det hela också. och jag tycker det är rätt skönt, med tanke på att de har mer erfarenhet än vad vi har kan de ge tips och råd för vad vi bör tänka på inför lägenhets/hus köp. Däremot så är det så att i slutändan är det VÅRT val. Men vi tar i beaktning vad de tycker.  Men det beror ju helt på relationen till svärföräldrarna självklart.

• anne på grönkulla

Det konstiga här är väl att hans åsikt styrs av hans föräldrar. Att han pratar med dem är väl i sig inget problem, men om det ändrar hans ingångsvärden i beslut om ert liv så är det ju nåt som är knasigt.

• Anonym

Igår ringde min blivandes mamma och sa typ att hon kände sig lite elak som hade lagt sig i lite väl mkt kanske...så då kände jag att jag ändå fick lite förståelse för hur hon tänker:) Känner mig nästan ist som att jag har dåligt samvete för att jag var arg på henne..:P

Svar på tråden Blivande svärföäldrar