Försökt vara otrogen..
Hej,
För 6 månader sen fick jag reda på att min kille försökt vara otrogen. Han hade tidigare berättat att där var en jätte snygg tjej på jobb som flörta med honom. Det tyckte jag mest var lite kul men visste inte med 100% att det verkligen inte hade hänt något. Jag läste egenom hans skype chatter för att försöka hitta medelanden till den här BBB kallar vi henne "big booby bitch" Jag visste dock inte vad BBB egentligen hette så jag började läsa egenom lite chattar mellan honom och olika tjejer.
Det jag hittade var en chatt med en ANNAN tjej. En som är 8 år yngre än honom (4 år yngre än mig) som han jobbar med. I chatten framgick i början bara att de brukade bestämma "dejt" vid kaffe maskinen o snacka lite. Men snabbt började det bli mer romantiskt. Det var mest han som var på.
Jag skrev ut chatterna mellan dem (pågick i 1 månad) vilket var 35 sidor. Någr av highlights var:
- Han sa att han bodde ensam
- Han frågade ut henne på dejt flera gånger en dag då jag skulle vara borta pga jobb.
- Han sa saker som att hon fick honom att känna sig på ett sätt som han inte kännt på många år.
- Att han drömt om henne (och berättat för mig att han hade haft exakt samma dröm, men med mig i bilden).
Sen får hon reda på annat håll att han bor i hopa med mig. Då säger han att det är bara för att han är äldre och det gör man då. Det framgår att hon också har en kille.
- Han frågar ut henne igen, mer konkret och hon svarar att detta vill hon inte för det vore respektslöst mot sin kille. Han svarar att han egentligen har en underbar relation med mig och förstår inte varför han börjat falla för denna tjej, och därför vill gå ut med henne för att fatta detta.
På vår 8 års dag var han sjuk och hemma med feber. Han jobbade ändå hemifrån några timmar, och chattar alltså med henne i 2 timmar.
När jag får reda på allt detta säger han först att det absolut inte stämmer, och erkänner bara saker efter hand att jag lägger fram bevis. Han säger sig inte ens komma ihåg vem denna tjejen är.. ehm!
Jag fick reda på detta ett halvår efter att det skett. Mitt i vårt bråk så tar han fram ett kvitto...han hade köpt en förlovningsring till mig!
Jag vet inte om detta gjorde att jag förlät honom snabbare och över huvudtaget. Eller jo, det spelade nog en roll. Jag ringde upp henne också... och hon bekräftade allt som han sagt...att de inte hade träffats utanför jobb, mm. och att inget fysiskt hade hänt.
2 månader senare friade han. Men nu är vi i alla fall mitt uppe i bröllopsplanerna och jag kan inte låta bli att tänka vad som hade hänt ifall han inte ville fria. Friade han bara för att inte förlora mig?
Är detta otrohet? Eller räknas det bara som "viljan till att vara otrogen"? Hur vet man om sakerna han sa var sanna?
Till mig säger han att han bara ville ha bekräftelse. Att han inte hade tänkt göra något. Men jag vet inte, det var ju ändå hon som sa nä...men om hon hade sagt ja?
Vad tycker ni?