• Lunatica

    Vad har era män på er vid borgelig vigsel?

    Ja, som rubriken lyder, vad har/ska era män haft på sig, ni som gjort/ska göra en borgelig vigsel?

    Jag och min blivande funderar lite på vad vi ska ha på oss, jag har bestämt mig för att hitta envanlig fin klänning. Men funderar på vad min älskade kan ha på sig, han känner sig nog inte jätte bekväm i kostym.

    Skulle ett par snygga jean och en vit skorta sitta bra?

    Vi är lite mer av den rockiga stilen

    Vi vill ha det ganska enkelt. Och vi kommer ändå bara bjuda in våra föräldrar och syskon.

    Men lite fin vill man ju vara, inte helt vardagsklädd


  • Svar på tråden Vad har era män på er vid borgelig vigsel?
  • Isis

    För vår del är mörk kostym absolut lägsta tänkbara nivå, oberoende var vigseln hålls.
    Men nu pratar vi om ert bröllop och är ni mest bekväma med jeans, så funkar ju det toppen. Gifta blir ni ju, och det är huvudsaken !  

  • joråsåatt

    Blivande kommer nog att ha jeans och någon finare tröja (säger han idag iaf) han känner sig mycket obekväm med annat. Jag kommer att ha lite finare vardagskläder, kanske kjol eller klänning och bara lite finare frilla än vanligt :)
    Vi gifter oss helt ensamma (förutom två kommunvittnen och förättaren då) och i hemlighet, så vill inte heller att någon ska fatta innan brevet dimper ner i brevlådan :D Vi åker direkt på bröllopsresa efter vigseln. Den 1:a dec är det dags :D

  • ewaulrica
    joråsåatt skrev 2011-11-10 14:06:21 följande:
    Blivande kommer nog att ha jeans och någon finare tröja (säger han idag iaf) han känner sig mycket obekväm med annat. Jag kommer att ha lite finare vardagskläder, kanske kjol eller klänning och bara lite finare frilla än vanligt :)
    Vi gifter oss helt ensamma (förutom två kommunvittnen och förättaren då) och i hemlighet, så vill inte heller att någon ska fatta innan brevet dimper ner i brevlådan :D Vi åker direkt på bröllopsresa efter vigseln. Den 1:a dec är det dags :D
    då skulle jag också ha valt bekvämare kläder ;) tycker ni väljer rätt där! :) Lycka till!!! och ha en trevlig bröllopsresa!
  • Lunatica
    joråsåatt skrev 2011-11-10 14:06:21 följande:
    Blivande kommer nog att ha jeans och någon finare tröja (säger han idag iaf) han känner sig mycket obekväm med annat. Jag kommer att ha lite finare vardagskläder, kanske kjol eller klänning och bara lite finare frilla än vanligt :)
    Vi gifter oss helt ensamma (förutom två kommunvittnen och förättaren då) och i hemlighet, så vill inte heller att någon ska fatta innan brevet dimper ner i brevlådan :D Vi åker direkt på bröllopsresa efter vigseln. Den 1:a dec är det dags :D
    Ja, det får nog bli något liknade för oss.. Men jag kommer ha mamma och pappa med som vittnen. Jag tror mamma skulle bli ledsen om hon inte fick komma, och jag vill gärna ha henne där.

    Vi tror att vi har bestämt datum nu. Vi är väldigt sugna på 26.e December. Hoppas bara det går den dagen. Annars får vi luska på ny dag :)
  • Tessann

    Jaadu.. man ska väl ta det man känner sig bekväm i.. Min man hade jeans en T-shirt, Adidas-skor.. och.. keps *S*

  • Nudax

    Jag tror det där beror på vad man menar med borgerlig vigsel. Vi gifter oss borgerligt men allt är i stort sett precis som ett klassiskt bröllop, bara utan att vi lovar något inför Gud. Vi kommer att vara utomhus men gifta oss med vigseförrättare, massor av bröllopsgäster och allt. Jag har därför bröllopsklänning och han kostym. Men om jag hade gift mig borgerligt i statshus, bara vi och bågra vittnen hade jag nog valt en enklare, men fin, klänning från typ H&M eller liknande och han hade nog haft snygga jeans och en skjorta.

  • ewaulrica
    Nudax skrev 2011-11-12 19:17:14 följande:
    Jag tror det där beror på vad man menar med borgerlig vigsel. Vi gifter oss borgerligt men allt är i stort sett precis som ett klassiskt bröllop, bara utan att vi lovar något inför Gud. Vi kommer att vara utomhus men gifta oss med vigseförrättare, massor av bröllopsgäster och allt. Jag har därför bröllopsklänning och han kostym. Men om jag hade gift mig borgerligt i statshus, bara vi och bågra vittnen hade jag nog valt en enklare, men fin, klänning från typ H&M eller liknande och han hade nog haft snygga jeans och en skjorta.
    fast vi ska gifta oss borgerligt i stadshus, med inte så många vittnen närvarande :) och jag ska definitivt inte ha någon H & M klänning, haha :) Tror att det beror lite på vad man ska göra efteråt och så också, som jag skrev ovan.. middag på stan? hm..kanske inte gå omkring i brudklänning. Men middag med fest efteråt trots 5 min vigsel i stadshuset? varför inte ha brudklänning då? Håller med dig till fullo, man gör ju precis som man vill och det är ju det som är så häftigt!

    Undrar hur många det är som känner att de har den valmöjligheten i kyrkan, att gifta sig i jeans? ;)
  • Nudax
    ewaulrica skrev 2011-11-14 09:41:30 följande:
    fast vi ska gifta oss borgerligt i stadshus, med inte så många vittnen närvarande :) och jag ska definitivt inte ha någon H & M klänning, haha :) Tror att det beror lite på vad man ska göra efteråt och så också, som jag skrev ovan.. middag på stan? hm..kanske inte gå omkring i brudklänning. Men middag med fest efteråt trots 5 min vigsel i stadshuset? varför inte ha brudklänning då? Håller med dig till fullo, man gör ju precis som man vill och det är ju det som är så häftigt!

    Undrar hur många det är som känner att de har den valmöjligheten i kyrkan, att gifta sig i jeans? ;)
    Nä, jag menade såklart inte att alla skulle ha det, bara hur just jag tänker. Min huvudpoäng (även om jag inser att det kanske inte framgick helt klockrent) var att det är helt upp till en själv och beror helt på hur man själv ser det. Just att borgerlig vigsel inte automatiskt måste betyda enkelt och kort utan att det absolut på alla sätt kan vara (inte måste) precis som ett stereotypt tänkt "klassiskt/vanligt" bröllop.

    Precis, det är det som är det allra härligaste med borgerligt, man bestämmer nästan helt sina egna "regler" =D Kyrkan ger ju inte helt lika mycket fria tyglar =)
  • missIce

    Min blivande kommer antagligen ha grå kostym och väst, nån slips i lämplig färg och vit skjorta. Vi gifter oss i rådhuset på nyårsafton med endast två vittnen närvarande. På kvällen blir det fest med våra vänner som då får reda på att vi gift oss.

    Vad jag ska ha på mig är ett större problem, då jag kommer vara höggravid...

  • ewaulrica
    Nudax skrev 2011-11-14 09:56:18 följande:
    Nä, jag menade såklart inte att alla skulle ha det, bara hur just jag tänker. Min huvudpoäng (även om jag inser att det kanske inte framgick helt klockrent) var att det är helt upp till en själv och beror helt på hur man själv ser det. Just att borgerlig vigsel inte automatiskt måste betyda enkelt och kort utan att det absolut på alla sätt kan vara (inte måste) precis som ett stereotypt tänkt "klassiskt/vanligt" bröllop.

    Precis, det är det som är det allra härligaste med borgerligt, man bestämmer nästan helt sina egna "regler" =D Kyrkan ger ju inte helt lika mycket fria tyglar =)
Svar på tråden Vad har era män på er vid borgelig vigsel?