• Anonym (osäker)

Bröstförstoring med Macrolane?

Har en tid funderat över att göra en bröstförstoring... Vet att man ska vara nöjd med hur man ser ut osv & för det mest är jag nöjd med hur jag ser ut & för min kropp. Dock har jag små bröst & trivs inte alls med hur jag ser ut naken &/eller i bikini. Måste alltid ha BH/bikini med push-up för att känna mig snygg & kvinnlig. 
    Nu har jag hittat en behandling som heter Macrolane, det är en injektion som fyller ut dina bröst & håller i ca: 2 år, man kan göra påfyllnader efter hand om man känner att man vill det & det är inte bestående om man ångrar sig. Man ska inte behöva ta ledigt från jobb & man sövs inte ner. 
    Tycker att det låter som ett intressant alternativ då jag är väldigt osäker på om jag vill gå igenom en operation pga mina skönhets"problem".

Är det någon som har gjort detta som kan berätta hur det var & hur resultatet blev?
    Har någon erfarenhet från "Stureplanskliniken" eller "Akademikliniken" i malmö?

Skulle vara bra att höra från någon med erfarenhet Glad 

• Svar på tråden Bröstförstoring med Macrolane?
  • förlovadflicka

Jag har ingen koll, men såg något program på tv där en tjej förstorade brösten, de cutade upp ett hack vid bröstvårtan för att få in vad det nu var och när jag såg det dog en liten bit av mig, alltså, det såg så hemskt ut! Resultatet tycker jag inte blev bra heller, de såg visserligen inte onaturlig ut men däremot... Rätt fula faktiskt! Om du ska göra något sånt, se till att du vet precis hur det blir efteråt! :)

• Anonym (osäker)

Ja det är precis därför jag inte vill operera mig... Detta är som sagt en injektion med nål (2 mm) så det blir inget ärr, eller bara en liten prick! Inget inlägg som kan spricka & det försvinner in i kroppen efterhand. Låter ju bra med det finns säkert skräckhistorier med denna metod oxå. Vill ha så mycket info som möjligt innan jag beslutar om det är något jag vill gå igenom.

• Anonym (Anna)

Hej TS! Jag var själv sugen på liknande behandling men backade då man inte har så mkt information ännu kring hur kroppen mår av det på sikt (10-15-20 år, man ska ju ha sin kropp länge ;)  ). Man har också väldigt nyligen insett att det kan försämra "sikten" så att säga vid mammografier så man kan missa cancer när kvinnor gjort sådana behandlingar så jag såg att vissa forskare vill starta debatt kring detta och vill att samhället avråder från det tills man hunnit klarlägga hur det står till med detta. Jag är inte främmande för att göra liknande ingrepp i framtiden men vill vänta tills man vet mer o har hunnit använda det ett bra tag. Man har ju haft det länge iofs men det har inte använts på så många områden som det görs nu så länge.

• Anonym (osäker)

Ingen som varit med om denna behandling själv? Eller varit i kontakt med klinikerna?

Svar på tråden Bröstförstoring med Macrolane?