Memsan skrev 2011-12-21 12:11:40 följande:
Det verkar som om att vi kommer att vara i en K-märkt byggnad med fula gula & skitiga väggar. Våra färger går i Blått,svart med en liten gnutta silver. Jag har läst om ställningar som man kan hyra för att hänga tyg över och dölja väggarna. Var kan jag hitta såna till ett bra pris?
Finns det någonting annat som vi kan göra som döljer väggarna utan att göra några nya hål?
P.S jag hade inte haft någonting emot väggarna ifall det inte var åratal av ingrodd smuts över dom D.S
Åh, vad tråkigt med väggarna och att byggnaden är K-märkt! Har också hört att det ska finnas sådana ställningar, men vet inte vart man hyr det och det kostar nog en del. Men googla!
Man kanske kan använda tjock dubbelhäftande tejp istället? Och hänga fiberväv/trädgårdsväv/markväv på väggarna, är ju tunnare än vanligt tjockt vitt tyg. Men man kanske inte får tejpa heller iochförsig, för det kanske inte lossnar. Man kanske kan tejpa upp fiskelina som man kan hänga fiberväv på. Då tejpar man bara på en liten yta i varje ände. Kanske lättare att ta bort.
Finns en tejp som heter "washitape" som inte lämnar några märken på tapeter osv. Om man inte kan hänga tyger betyder det ju inte att inte man kan ha andra saker på väggarna. Posters, bilder, skyltar, girlanger osv. Man behöver ju inte täcka från golv till tak.
Och om man dekorerar bord och resten av lokalen så tänker man inte på hur väggarna ser ut! Jag har aldrig tänkt på det när jag varit på bröllop eller fest.