• hannah­sofia
    Äldre 28 Oct 18:01
    4129 visningar
    12 svar
    12
    4129

    Morgongåva till en kille som inte vill ha nakenbilder av mig eller smycken

    Jag har iiiiiingen aning om vad jag ska ge min m2b i morgongåva. Jag vet att jag vill ge något men vad katten kan jag hitta på?!

    Han är en 25-årig hårdrockare som inte gillar smycken mer än vigsel/förlovningsringen och han använder inte klocka. Han gillar whiskey och konstiga verktyg man inte visste fanns. Jag vill inte ge honom såna secret box-bilder, det är inget för oss.

    Någon som har någon bra, lite annorlunda idé? :)

  • Svar på tråden Morgongåva till en kille som inte vill ha nakenbilder av mig eller smycken
  • Äldre 28 Oct 18:24
    #1

    Det beror väl lite på hur mycket du vill lägga på presenten i och för sig.

    Men om han gillar whisky så kunde kanske en guidad tur på Macmyra whiskydestilleri i Gävle vara något?
    www.mackmyra.se

    Det behöver ju faktiskt inte vara en sak utan det kan vara en upplevelse.

    Själv gav jag inte min make något och han gav inte mig något, förutom att vi är överens om att jag ska få köpa den där Kitchen Aid-maskinen som jag har längtat efter Glad

  • Äldre 28 Oct 19:17
    #2

    Biljetter till någon konsert eller ett annat evenemang kanske?

  • hannah­sofia
    Äldre 28 Oct 19:25
    #3

    Jag har tänkt i de banorna med, funderat på t.ex en del av en resa till skottland eller liknande för just whiskeyprovning och det kommer nog bli nåt sådant om jag inte kan komma på något fysiskt att ge... Det är nog mest jag som uppskattat något fysiskt, något att spara och använda i vardagen och komma och tänka på när man ser det :)

  • Mandel­massa
    Äldre 28 Oct 21:23
    #4

    Har han någon favoritartist/band? Nån exclusiv bandgrej?
    Såg i nån bröllopstidning tips om en snygg väska, nåt sånt kanske?

  • pernil­laochh­enrik
    Äldre 28 Oct 22:55
    #5

    Ja, jag vill med ha ideer på morgongåva till männen! Kom med massor med tips!!!! Alla är välkommna!!

  • hannah­sofia
    Äldre 28 Oct 23:04
    #6

    Ja, jo flera favortband har jag koll på men har försökt med det innan och de säljer bara sina grejer i usa :/ och väska är också en skitbra idé men han är gammal scout och vägrar ha något annat än en haglöfs-ryggsäck :( DAMN att han ska vara så envis! Men jag ska fundera vidare i de banorna, något han kanske har mer vardagligt kanske...

  • arioso
    Äldre 29 Oct 00:00
    #7

    Spelar han själv så kanske ett instrument är en bra grej?

    (Vet ett par som struntade helt i ringar och köpte gitarrer till varandra istället. Det är hårdrock det! )

  • Mandel­massa
    Äldre 29 Oct 10:51
    #8

    Det finns Whiskyprovarglas att köpa på bla Cervera, de säljs i 2pack i rör och används av Whiskyproffsen själva (säger de iaf), det kan ju vara nåt ifall han inte har de? De kan man ju säkert gravera oxå. Funderar nämligen på det i present till min blivande

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Oct 12:20
    #9

    Det var likadant med min... Vet inte om du kanske redan sett dem, men jag anlitade ju en fotograf som tog bilder på mig i brudklänning o gjorde en fotobok där jag skrev ett löfte till varje bild. Han blev jätteglad och det var de roligaste jag gjort i mitt liv förutom själva bröllopet! Finns bilder på bloggen :)


  • RiNa
    Äldre 29 Oct 12:59
    #10

    Kolla på muggarmm.se har beställt en del grejer därifrån tex kaffemuggen han kan dricka ur varje morgon?

  • M04081­2J
    Äldre 29 Oct 14:41
    #11

    upplevelsepresent? liveit.com? kanske skulle vara något? Jag gav min kille folkrace i present och det var mycket uppskattat :)

  • älskar­minapo­jkar
    Äldre 29 Oct 15:49
    #12

    Har också tipsat i en annan tråd om www.muggarmm.se där man kan köpa personligt porslin. Jag köpte muggar med vår låt på, superfina :)

Svar på tråden Morgongåva till en kille som inte vill ha nakenbilder av mig eller smycken