• Tokig
    Äldre 28 Oct 10:23
    143080 visningar
    784 svar
    784
    143080

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • lillam­a
    Äldre 25 Oct 15:47

    Morgonen började med att jag flög upp ur sängen. Casper (minsta sonen) gjorde ljud i babyvakten och jag vaknade direkt.
    In i duschen och sedan klockan 9 knackade de på dörren. De va frisören (en vän till mig). Blev jätte fint och jag kände inte igen
    mig själv. Har typ aldrig smink.
    Min älskade mamma kom och hjälpte mig med barnen.
    Fotografen (en kompis) kom vid 10 tillsammans med sin sambo. Philip (Stora sonen) tyckte jätte bra om honom och lekte, jätte skön avlastning :)

    När allt va klart så va de dags för lite lunch, tyvärr så fick jag inte i mig så mycke. Stressad & nervös..

    Sen va de snabbt på me kläderna, barnen sina, jag mina, gubben sina och mamma sina.

    Till kyrkan.
    Min far skulle lämna över mig och barnen skulle gå framför. Allt gick super. Barnen ville hålla mamma i handen så de va bara att släppa pappa så jag fick dom bredvid mig. Då gick de super. Casper blev lite rädd för alla blixtrar som kom mot oss, vilket jag självklart förstår.
    Min far gick o snyftade bredvid mig och jag visste att skulle jag kolla på mannens släkt och se någon av dom gråta så skulle jag också börja. Jag fick hålla igen när min far började. Men som tur va så behövde ja ha lite koll på barnen, vilket va jätte skönt då slapp ja titta på alla.

    När vi skulle säga alla namnen så började jag jätte fort men sen gick de bättre. På vägen ut ur kyrkan, så snubblade jag självklart 4 gånger på klänningen.
    Ingen mer än jag såg de, mannen kände de som ja saktade ner varje gång.
    Tårarna rann på mannen när vi gick ut, han hade varit en stel pinne hela tiden i kyrkan :)

    väl där ute så kastade dom massa ris på oss, de va någon som fick en sådan fullträff så ja fick allt i håret och sedan rann de ner i hela klänningen och innanför bh;n.

    Vi hade mullet hela dagen och när vi skulle ta kort vid sjön så frös jag som aldrig förr. Fy va de va kallt.

    När vi väl kom till festen så blev de festande. Allt gick super.
    Min mamma höll tal. Pappa lämnade ju över mig.

    När de började gå mot sitt slut så bestämde jag mig för att hålla talet som jag funderat över hela kvällen. De blev en cider rakt upp och ner för att jag skulle kunna de. Hatar att prata inför folk och detta va de jobbigaste talet ja någonsin sagt. Alla blev rörda och många tårar kom.
    För mig så kom de upp så många tankar dels, på svärmor och hur fan stora sonens pappa kunde misshandla mig. De va sjukt tungt men jag fixade de men stöd från min kompis som satt bredvid mig.
    Efter talet så blev de många pussar och kramar mellan mig & mannen.
    Sen blev de vals.

    Jag hade tjatat på gubben i säkert 3 veckor om att vi skulle dansa men icke, han kunde ju inte. Men när han fick i sig lita alkohol så bestämde han på 10 min att de skulle bli en vals.. Hmm den ser säkert skit rolig ut.. Men men vals blev de iaf.

    Efter valsen så åkte allt fler. Och 2 av mina kusiner (bröder) stod ute och bråkade om vem som druckit mest. Men jag blev skit förbannad och sa stopp.
    Dom kunde åka där ifrån och va inte välkommna in igen. Dom åkte, vilket blev skönt. Då va de bara min familj (mina föräldrar, syskon med familjer), svärfar, mannens morbror och kusin, 2 av mina
    kusiner. De va jätte skönt och vi njöt.
    Jag kunde ta av mig klänningen och fick på mig mjukis.
    Eftersom vi skulle gå hem med våra små pojkar (bor 3 min från bygdegården) så hade jag ingen lust att gå med en vit brudklänning =)

    Väl hemma så sov barnen jätte skönt och jag och gubben kom i säng vid ca 02.30. kom hem vid 01.30 och de va jätte skönt, sen satt vi och diskuterade en stund. Gav alla djuren lite mat och sedan blev de sängen.
    Sovmorgon till 10.30 =) de är ju aldrig fel.

    kommer lite bilder snart :) dom från fotografen har inte kommit än..

  • lillam­a
    Äldre 25 Oct 16:07



    Varför alla skrattar på denna bild är för att stora sonen drock precis ut en blomma ur sin bukett och säger OJ =) alla skrattar även gästerna..




    Alla blommor har jag gjort själv och dessa är dom bästa bilderna =) Jag älskar dom än så länge !
  • tinaal­pfält
    Äldre 25 Oct 18:47

    Camilla837, lillama, Meyita & Stjärnfrukt: Stort grattis allihopa!! Jätekul att se era fina bilder!

    Vår fotgraf har precis lagt upp ett helt gäng av våra på sin blogg så istället för att lägga upp bilder här länkar jag dit :Skrattande 
    http://kickpix.blogg.se/2012/october/tina-och-linus-6-oktober.html 

  • Tokig
    Äldre 26 Oct 08:33

    Nu ligger snön över Höglandet. Helt galet.



    Svårt att tro att för bara tre veckor sedan så var det en fantastisk höstdag. Vi åt frukost utomhus på verandan och badade i sjön på natten.



    Har svårt att greppa vilken osannolik tur vi hade med vädret. V

     


     

  • tinaal­pfält
    Äldre 26 Oct 13:15

    Tokig: Jag tänkte detsamma igår när jag såg snön vräka ner!

  • lillam­a
    Äldre 26 Oct 21:40

    haha precis min tanke :)

  • Tokig
    Äldre 28 Oct 17:12

    Hur har ni det allihopa som nygifta? Jag kan inte fatta att det bara är tre veckor sen. Känns mycket längre, men på ett bra sätt. Kan inte påstå att världen förändrades jättemycket.


    Om två veckor ska vi till juveleraren och justera min ring. Det betyder i verkligheten att de kommer göra en helt ny så jag funderar på att ändra modellen lite. Vad tror ni om den är stilen istället: (Den längst till vänster)


     


    Alltså lite mer fyrkantig än den jag har nu som är helt runt. Jag vill också ha en bredare skena. Mina skena nu är lika tunn/tjock som min förlovningsring och morgongåva. Jag tänker att det vore fint att ha den lite bredare för att bryta av lite. (Och ja, jag har fått ok från min man att ändra om jag vill... det är t om hans förslag!)


    Så här ser mina ringar ut nu ju....



    Vad tror ni?
  • tinaal­pfält
    Äldre 29 Oct 08:44

    Jag förstår vad du menar. Så länge de smala alliansringarna är lika breda sån tror jag att det inte kommer att se konstigt ut att bredda vigselringen. Det endä är väl att det helst inte ska bli så brett att det blir obekvämt att ha på fingret. Rund eller fyrkantig del i mitten är nog en smaksak, men jag håller med om att den som var lite mer fyrkantig var riktigt fin! 

    Håller med om att det känns sjukt att det inte är längre tid som ha gått. För vår del så föll vi in i vardagslunket väldigt fort. Mestadels på grund av att jag började jobba måndagen efter bröllopet och sedan spenderade den närmsta tiden efter det med att tentaplugga. Helgerna försvinner också i hög hastighet och som det ser ut nu är vår första "lediga" helg helgen efter nyår. Rätt var det är så är det väl 6 oktober nästa år med. Flört Nu kanske det lät lite väl deppigt...och det är klart att jag gärna hade varit lite ledig och bara ha haft tid att låte det sjunka in, men nu fanns inte riktigt den tiden. Dock hade det kunna varit värre så vi är nöjda ändå. 

    En av våra kompisar som tog bilder på bröllopet har lagt upp ett helt gäng på sin hemsida som om någon är sugen på att kika runt finns de här:
    http://www.niklascarlsson.com/2012/10/28/linus-tina/?fb_action_ids=10152244257885451&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210152244257885451%22%3A119712121516882%7D&action_type_map=%7B%2210152244257885451%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
      

  • Tokig
    Äldre 30 Oct 21:54

    Fick alla (ca 2500) bilder från fotografen idag. Så vi kopplade upp oss mot TVn, lagade lite god mat, hällde upp ett glas vin, satte på lite kärleksmusik och sen bara njöt vi. Så underbart att få återuppleva dagen.


    Här är ett lite axplock från alla fina bilder från vår fantastiska fotograf Moro Mou photographer, www.moromou.se/ eller Moro mou photographer på facebook.



     



     









     



     

  • Meyita
    Äldre 31 Oct 20:10
    Tokig skrev 2012-10-30 21:54:33 följande:

    Fick alla (ca 2500) bilder från fotografen idag. Så vi kopplade upp oss mot TVn, lagade lite god mat, hällde upp ett glas vin, satte på lite kärleksmusik och sen bara njöt vi. Så underbart att få återuppleva dagen.


     



     


    Vilka fina bilder! :) Ni verkar ha haft en helt underbar dag! :) 

    Åh vad jag längtar tills vi får våra bilder! :)

     
  • Tokig
    Äldre 31 Oct 21:56

    Ja, sorgligt en sant så lider Oktober 2012 mot sitt slut. Satt precis och tittade på vår Save-the-date film och fick lite gåshud. Kan inte fatta att detta året redan har gått... samtidigt som jag tycker det är en evighet sedan vi gjorde den där filmen. Eller ännu mer, sedan vi förlovade oss. 11 11 11, det är inte ens ett år sedan. Tänk vad mycket som hänt på den tiden.


    Och vad spännande vad som kommer hända det närmsta året. För nu är vi gifta...


    Njut allihop. Njut av varandra och kärleken. Och ni kan väl uppdatera någon gång ibland. Om inte så när vi börjar närma oss vår första bröllopsdag. Vår bomullsdag. Då vore det roligt att höra hur ni alla har haft det.


     

  • KochM
    Äldre 2 Nov 08:33

    Jag har ju inte hunnit skriva något om vår fantastiska dag och visat några bilder, men lovar att det kommer. Blev en oförglömlig dag med alla nära och kära. Åkte till Teneriffa en vecka på tisdagen efteråt och fick njuta av sol, bad, god mat, mycket sömn och varandra. Nu har man hunnit landa lite i vardagen igen och allt rullar på. Så slås man av att vi är ju faktiskt herr och fru ibland och det är en underbar känsla! :)

  • MrsBut­terfly
    Äldre 6 Nov 15:21

    1 månad! Tänk! Tiden går snabbt! Återkommer snart med lite bilder =)

  • Tokig
    Äldre 6 Nov 16:36
    MrsButterfly skrev 2012-11-06 15:21:53 följande:
    1 månad! Tänk! Tiden går snabbt! Återkommer snart med lite bilder =)
    Ja, helt galet.

    Maken är hemma och lagar middag just nu. Vi ska fira lite och sen börja skriva tackkort.

    Så underbart att sitta och jobba det sista och veta att det kommer att dofta mat när jag kommer hem :)
Svar på tråden Oktober 2012