• Imke1977

Vad ska jag göra!!??

Beställde en klänning till min tärna för ett par veckor sedan från en sida som heter
    www.weddingdressonlineshop.co.uk  Men tydligen så sys klänningrna upp i Kina och skeppas direkt därifrån till kund.

Jag beställde färgen efter deras färgkarta som dom har och tog Lilac/lavendel.  1500 kr blev det med frakt och att klänningen fastnade i tullen en sväng.

Nu när klänningen kommit idag så har den HELT fel färg! Den är rosa istället för lila Känner mig så besviken och vet inte alls hur jag ska göra nu.

Såhär ser deras färgkarta ut. Jag beställde efter deras karta nr 27. Men fick en i stället i färg nr 43.

Vad gör jag nu? Enligt deras sida accepterar dom inte att byta ut klänningar om det handlar om färg eller storleksfel. Konstigt..... Känner lite panik här. Har någon varit med om liknande?

• Svar på tråden Vad ska jag göra!!??
  • AnnaAK

konstig sida som inte accepterar byten för fel från deras sida...
    är du säker på vad de menar.. de kanske menar att du inte får byta/pengarna tillbaka om DU ändrar dig om färg...
    är det tydligt att de menar inga byten alls verkar det som en skum sida och ditt ansvar att se reglerna innan tyvärr tror jag...
    Sen kan det vara så att bilderna på färgerna ser annorlunda ut i datorn.. har varit med om DET ibland...

testa och skicka ett mail och fråga.. det kan ju aldrig skada.

• Imke1977

Näe jag är inte helt hundra på vad dom menade. Om dom menade återbetalning. Jag skickade iväg ett mail med en bild på klänningen får se vad dom säger.

Annars tycker jag ju om man tittar på deras färgkarta att det är DOM som gjort fel faktiskt.

• Imke1977

Fan va arg jag är!!! Dom tänker inte hjälpa till att korrigera felet. Dom hävdar att dom skickat mig rätt färg och att färgerna när man tittar på datorn kan diffa jämfört med den verkliga färgen.
    Men jag är IT tekniker och VET att färgerna inte kan diffa SÅ mycket så att en klänning som ska vara lila blir rosa!
    Idioter!! Jag är så arg! 

• aniara

Ja tyvärr så står ju all den information du fått efter din reklamation på hemsidan så de kan inte beskyllas før att mørka i alla fall.

Passar klänningen i øvrigt? Kan tärnan tänka sig att bära den färgen? Før i så fall tycker jag ni ska køra på den klänningen ni nu har och førsøka acceptera det inträffade. Alternativt køpa en ny klänning från någon annanstans. Det är nog de enda val ni har. Det är tyvärr sånt här man riskerar råka ut før när man vill komma undan billigt istället før att køpa i svensk butik och omfattas av konsumentskydd. Jag førstår att det känns jättesurt!

• Imke1977

Jo det är klart jag räknade med att det kunde bli fel. Men inte i färgen! Kanske i kvalitén på klänningen....
    Men jag räknade väl kallt med att dom inte var färgblinda därborta

På senaste mailen jag skickat har dom inte ens svarat. Jäkligt dåligt. Känner för att svartlista dom! Arg är jag!

• aniara

Nej det är klart att du inte trodde att det skulle bli fel men nu blev det det och om de vägrar byta ut klänningen eller kompensera dig så kan du inget gøra. De har gjort ett misstag som de redan i førväg deklarerat att om det händer så ger de ingen kompensation. Jag førstår att det här inte är vad du vill høra nu. Var arg, det skulle jag också ha varit! Men gør inget med klänningen. Det kanske inte känns som en fullt lika stor katastrof när ilskan går øver. Du har gott om tid kvar till brøllopet så panik ska du verkligen inte ha!

• durrasflikka

Du kan inte färga om den istället för att bråka med dem? Borde ju gå då det är en ljus färg på klänningen..

• Imke1977

Dom är totalt omöjliga och hävdar att dom syr alla klänningar som ska ha nr 27 i just den färgen jag fick.
    Nog fan trodde jag att lila var samma färg i hela värden eller?! Man blir ju vansinnig....

Är fortfarande arg men ja, jag får väl lösa det på något sätt. Försöker sälja den men det är ju svårt.
    Färga säger folk att det är svårt att färgen fäster på sånt tyg det är, chiffongtyg.
    Och 1500 kr åt helsike för att sedan försöka köpa en ny för kanske lika mycket eller mer pengar.... Det känns riktigt surt

• Krissem

Jag håller med om att det inte alls är syrén/lavendellila, och att de har gjort fel, men utöver det måste jag säga att klänningen är rätt snygg som den är, trots fel färg.

• Imke1977

Jo jag kände oxå att den va snygg och en helt okej färg så. Men allt annat är ju lila... Så det blir fel ändå.
    Men ja... jag hoppas på att jag får sen såld. Annars vet jag itne vad jag ska göra. 1500 kr back på budgeten..
    Ska jag verkligen köpa en ny tärnklänning åt min tärna eller? jag känner att jag skulle vilja be henne fixa en själv på egen hand.
    Jag har varken tid ork eller lust å fixa med hennes specialklänning längre. :-/ Hon har inte gjort ett skit förutom sagt vad hon vill ha. sen har jag skött resten. Är det inte meningen att dom ska kunna göra det själv... hur skulle ni gjort?

• Krissem

Klart hon ska kunna fixa den själv! Säg bara att det känns för stressigt att ordna, att du blev lite nedslagen av det här misslyckandet och att det förmodligen blir mest som hon själv vill ha det om hon fixar själv.

Det är ju ingen skyldighet att ordna klänning till sin tärna, hon skulle väl ändå ha en klänning till festen ifall hon "bara" var vanlig gäst. Enda fallet man har ansvar att fixa är om man har starka åsikter om hur hon ska se ut, och vill att hon ska ha något hon själv inte skulle valt/inte kan använda igen. Tycker jag i alla fall.

Framförallt är hennes uppgift att hjälpa dig, inte ge dig mer arbete!

• Anneli256
    Imke1977 skrev 2011-10-26 14:55:33 följande:
    Jo jag kände oxå att den va snygg och en helt okej färg så. Men allt annat är ju lila... Så det blir fel ändå.
    Men ja... jag hoppas på att jag får sen såld. Annars vet jag itne vad jag ska göra. 1500 kr back på budgeten..
    Ska jag verkligen köpa en ny tärnklänning åt min tärna eller? jag känner att jag skulle vilja be henne fixa en själv på egen hand.
    Jag har varken tid ork eller lust å fixa med hennes specialklänning längre. :-/ Hon har inte gjort ett skit förutom sagt vad hon vill ha. sen har jag skött resten. Är det inte meningen att dom ska kunna göra det själv... hur skulle ni gjort?
    Usch vilket dilemma.. men jag tänkte så här.. passar den rosa nyansen med det andra som är i lila.? Om det inte skär sig så kanske den går att använda ändå.. Jag hade varit lika förbannad som du är.. Du skulle kanske kunna lägga in lite rosa färgat ibland ditt annars lila tema om det passar.. kanske blommor eller något liknande. 
    Vad tråkigt det låter att din tärna inte gjort ett skit utan bara ställt krav... Giivetvis har du ingen skyldighet att köpa hennes klänning. Själv ska jag ha två tärnor och jag köper deras klänning eftersom jag ville "bestämma" vad dom ska ha.. o jag vill att dom ska ha samma klänning... hehehe.. lite beräknande.. Lycka till iaf jag hoppas det löser sig för dig.  
  • Shining
    Anneli256 skrev 2011-10-26 21:18:40 följande:
    Usch vilket dilemma.. men jag tänkte så här.. passar den rosa nyansen med det andra som är i lila.? Om det inte skär sig så kanske den går att använda ändå.. Jag hade varit lika förbannad som du är.. Du skulle kanske kunna lägga in lite rosa färgat ibland ditt annars lila tema om det passar.. kanske blommor eller något liknande. 
    Vad tråkigt det låter att din tärna inte gjort ett skit utan bara ställt krav... Giivetvis har du ingen skyldighet att köpa hennes klänning. Själv ska jag ha två tärnor och jag köper deras klänning eftersom jag ville "bestämma" vad dom ska ha.. o jag vill att dom ska ha samma klänning... hehehe.. lite beräknande.. Lycka till iaf jag hoppas det löser sig för dig.  
    om det är till någon "tröst" så tycker jag verkligen att klänningen är jättesöt! är lite inne på samma linje som Anneli256... kanske du kan blanda in din lila tema färg till klänningen, en sjal, lila väska eller blommor ja kanske en lila handleds corsage, det är ju såå fint

Lycka till

• hanna1988

vilken storlek har klänningen? Letar efter klänningtill min tärna i stl xl i rosa!

• Imke1977

Hanna1988: Det är en XL faktiskt. Strl 46. O du är intresserad kan jag ta lite finare bättre bilder så du får se ordentligt.

• AnnaAK

ett tips för att hitta en ny klänning är att kolla på www.outletsverige.se
    om du inte vill köpa en på samma sätt igen. där kan man söka på blå färg och så finns det några som är lila.
    Annars har bonprix.se massvis med klänningar som inte är så dyra.. kanske finns nån där.

Svar på tråden Vad ska jag göra!!??