• Yez

Pop the question!? Hur gjorde ni..?

Hej!

Det är så att jag och min sambo + min familj ska åka utomlands i vinter, över jul och nyår..
    Jag har tidigare inte vart den typen som vill förlova mig men kan inte tänka på annat den senaste tiden,
    vill så gärna bära ring på mitt finger med hans namn och vårt datum!

Hur tar jag mig mod? Hur gjorde ni?
    Var ni eniga om det innan eller frågade han/hon? Vad frågade han/hon?
    Jag skulle kunna tänka mig att "överraska" honom, men vill inte fråga "Vill du gifta dig med mig?!"
    Hur gör man om man pratar om det innan och är eniga om att förlovningen ska ske..?

Vad kan jag ställa för "frågor" så jag vet vad han tycker om förlovning utan att han misstänker något?

(Jag har fått liten input tidigare från honom, det var i sommras när  jag fick en ring från honom.. Absolut inte en förlovningsring! Men jag kunde inte bestäma mig om vilket finger jag skulle ha den på o frågade honon, han sa att han tyckte det fingret (vänstra ringfingret) och då sa jag att det kanske ser ut som att jag har förlovningsring på mig..(?!) Men det gör väl inget sa han då..
    Hur skulle ni tolkat det? )

Som ni märker har jag tio tusen frågor.. Berätta gärna eran historia om hur det gick till!

• Svar på tråden Pop the question!? Hur gjorde ni..?
  • Yez
    Cosy skrev 2011-10-27 18:00:19 följande:
    Hej
    Jag hade tänkt fria till min sambo men personen jag berätta det för berätta det för min sambo så han fick reda på det i stället. 

Jag visste inte detta utan fortsatte med mina planer att fria till min sambo på Dreamhack(Stort dataspels event) men då gjorde han det istället. Men det blev jätta bra för jag blev väldigt överaskad. Hela förlovningen syns i länken nedan. En bild säger mer än tusen ord.

">

" target="_blank">

Jag har faktiskt sett den där videon för ca tre dagar sen, hitta den i något annan tråd här inne.. Väldigt fint! Snacka om att du måste blivit paff :P
  • Yez

Ikväll har jag planerat en helkväll med massa mys för mig och min sambo..

Ska ut och äta, lite bio möjligtvis (beror på hur länge vi blir på restaurangen) sen ska vi hem
    där jag har gjort jätte mys i sovrummet med ost & kex, jordgubbar, vindurvor mm lite mousserande och massageljus..
    Tanken är att jag ikväll ska försöka få fram vad han tycker om förlovning och förhoppnings vis kunna dela mina tankar och planer med honom, så att vi tillsammans kan bestäma att vi ska förlova oss.. Men vi får se hur det går ;P
    Nervös faktiskt!!

• Cosy

Jo jag blev paff, speciellt om man är helt inställ på att själv fira och hade köpt ringar(de var inte graverade) och liknande

• Yez

Åååh! Jag är så dåålig :P haha.

Haft hur många bra tillfällen som helst, men inte vågat..
    Kvällen jag hade gjort en Myskväll DeLuxe för han och mig så frågade han till och med "Är det någon speciellt vi firar?!" Och gav små hintar som att han nästan visste vad jag ville och "förväntade" sig att jag skulle fråga.. OCH ÄNDÅ VÅGA JAG INTE!!

Åååh. Förstår inte hur ni andra har tagit er mod till det, jag blir så nervös att jag knappt kan stå :P

• Heloise

Förlovning var odramatiskt och kanske oromantiskt, vi bestämde oss och köpte ringar och förlovade oss. Sen dröjde bröllopet ganska många år och det var faktiskt jag som bestämde att nu ska vi gifta oss, att min man ville gifta sig visste jag redan( efter 10 år tillsammans och förlovning). Så jag bokade kyrka och lokal och sa åt min man att : här välj ett datum, jag vägrar leva i  synd något mer( internt skämt) Vilket han skrattande gjorde och så var det med det

• Cosy

Jag har ett förslag gör en filmklipp där du håller upp en massa lappar lägg upp den på you tube och skicka länken till honom... ställ dig brevid honom så slipper du säga något.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Yez

Tänker på det hela dagarna men när jag väl kommer hem och träffar honom är jag så nervös att jag inte vågar.. Haha! Varje dag på jobbet tänker jag "Idag ska jag, idag SKA jag!" haha men samma visa varje dag :P

Men snart så, snart lär jag lessna på mig själv o faktiskt ta mig i kragen.. Hoppas jag :P

• Anonym

det är bara till att göra det. Det finns massa sätt att göra det utan att du behöver prata

• MissySophie

Åh vad mysigt, klart ni ska göra det!

Jag friade till min sambo på en brygga ute vid Gimo Herrgård, hade förberett detta i säkert 4 månader. Hade bokat en övernattning på herrgården i det mest romantiska rum dom hade och lyxigt var det också. Så på en helt ensam brygga vid vattnet en varm sommar dag i augusti 2010 friade jag till min sambo, jag var så nervös hela dagen men jag lyckades hålla mig hela vägen fram och min sambo misstänkte ingenting.

Dagen efter åkte vi in till Guldfynd i stan och valde ut ringarna :o)

• Yez
    MissySophie skrev 2011-11-13 20:29:20 följande:
    Åh vad mysigt, klart ni ska göra det!

Jag friade till min sambo på en brygga ute vid Gimo Herrgård, hade förberett detta i säkert 4 månader. Hade bokat en övernattning på herrgården i det mest romantiska rum dom hade och lyxigt var det också. Så på en helt ensam brygga vid vattnet en varm sommar dag i augusti 2010 friade jag till min sambo, jag var så nervös hela dagen men jag lyckades hålla mig hela vägen fram och min sambo misstänkte ingenting.

Dagen efter åkte vi in till Guldfynd i stan och valde ut ringarna :o)
    Gud vad fin!!! :D
  • Yez

Jag samlade modet och i lördags morse så frågade jag..

Och han sa "Ja, självklart vill jag det älskling".. Han hade själv funderat på det men inte heller vågat ;P

Vi kollade på ringar i lördags och beställde titanringar :D

Jag är så glad att jag vågade!!! :D

• sweet

Va härligt att du äntligen vågade! Grattis till er båda!

• Yez

Nu är det inte långt kvar!!

Imorgon går planet och och 1 ½ vecka så händer det :D Längtar ihjäl mig.

Tack för ert stöd allihopa! Utan er hade jag nog inte kunnat samla mod till att fråga!

Svar på tråden Pop the question!? Hur gjorde ni..?