festlokal i närheten av falun?!
Vi skg gifta oss i augusti 2012 i Falun och är i stort behov av tips på lokal, gärna med möjligheter till övernattning! Alt lokal inne i "stan", typ Bergalid, men gärna något billigare.
Tips mottagets tacksamt!!
Vi skg gifta oss i augusti 2012 i Falun och är i stort behov av tips på lokal, gärna med möjligheter till övernattning! Alt lokal inne i "stan", typ Bergalid, men gärna något billigare.
Tips mottagets tacksamt!!
Vi hade middagen på Grand i Lustgården, Den K-märkta salen. De flesta gästerna som kom långväga stannande på hotellet till bättre pris.
Ett alternativ är Rankhyttans Herrgård dock inte inne i stan :/
Vad gav ni per kuvär på Grand? Hade ni festen där,alltså dans eller bara en middag?! :)
Allatså middagen är ju festen ;)
Maten blev 189:- per person (vilket är ett rimligt pris i våra ögon) och vi hade Medelhavsbuffé. Så himlaaaaa gooood!
Jo, men går det att ha dans och liveband där? Eller enbart inta mat, det var väl frågan egentligen
Finns ju lokal på gamla fängelset. Det är ju iofs ett vandrarhem så det beror ju på vilken standard på boendet ni vill ha. Tror att man kan vara omkring 60pers där.
Sen finns ju gamla elsborgs kyrka (uppe vid västra skolan). Där tror jag att de har 90st som gräns. Där finns iofs inte några övernattningsmöjligheter men det ligger ju väldigt centralt så det är ju nära till både hotell och vandrarhem (kopparstugans B&B ligger ju bara ett stenkast därifrån). Tror att den inte kostar mer än 1200kr att hyra. Å då behöver man inte städa förrens dagen efter. Hade min 25årsfest där och det är en väldigt bra lokal tycker jag.
Ni kan ju alltid kontakta Grand och se vad de säger.
Det är ingen hyra för lokalen, bestick, servetter osv fixar dem och viker servetterna så som ni vill ha dem :D
Men GUD det låter ju för bra för att vara sant! Har du några bilder från festen? *nyfiken*