Får man ha vilken klädkod man vill?
Ursäkta om det här blir väldigt vagt, men jag vill inte outa mig eller någon jag känner, känner bara stor frustration just nu och behöver lite input från er som inte är involverade.
Så här ligger det till: Vi planerar ett bröllop med ett speciellt tema och en speciell klädkod. Ingenting som är särskilt svårt för gästerna att åstadkomma och ingenting som behöver vara dyrt, men ett tema som ligger oss varmt om hjärtat och som vi verkligen vill att gästerna försöker följa. För säkerhets skull kan jag även tillägga att klädkoden inte är obscen på något vis och går att anpassa mycket för individerna utan att vi för den sakens skull blir upprörda.
Nu fick jag höra, att vi borde ha klädkod kavaj eftersom vigseln ska äga rum i en större stad och att "alla måste kunna slappna av". Det där med att alla måste slappna av kan jag köpa, visst... Men är det fel av oss att faktiskt vilja sätta en viss specifik klädkod som passar med vårt tema? Borde vi släppa den där drömmen om hur vi vill att det ska vara för att det är "fel"?
Självklart kommer vi som brudpar att stå till hands med tips och råd gällande vad man kan ha på sig.
Usch, vad virrigt det ser ut. Men ja, snälla, ge mig lite input.