• Äldre 18 Oct 21:19
    9667 visningar
    22 svar
    22
    9667

    Ett lantligt bröllop från sagans värld

    Vill ha en lantlig stil på mitt bröllop men ändå ha det lite sagoaktikgt. 
    Har köpt en caketopper som en krona, en  banner där det står "happily ever after" på, "glasskor" som dekoration (lite Askungenkänsla hoppas jag på) och en pumpavagn som dras av hästar (flera små).
    Jag ska ha ett efterättsbröllop mitt i sommaren med en maffig tårta och resten hembakat.

    Hur kan vi göra det mer sagolikt och lantligt?

  • Svar på tråden Ett lantligt bröllop från sagans värld
  • Bellab­ong
    Äldre 19 Oct 21:52
    #12

    ts: Tack, kommer inte in på sidan just nu, de verkar uppdatera, men jag ska definitivt kolla in det senare.
    Vi ska ha mycke kandelabrar (stavas?) och levande ljus. Tänkte också något sådant till cake topper, men m2b ville ha klassiska brudparet, så vi får se om det kan bli en komprimiss.

    Vårt färg tema ska vara vitt, blått och guld. Min mamma har många kristallkronor som vi ärvt av min mormor och morfar, så de tänkte vi hänga upp. Placeringskorten är små askungen vagnar i papper som också man kan lägga favors i, jätte söta är dem.

    Sen tänkte vi på inbjudan ha en sigill men en krona på.
    Ska spela lite disney låtar från skönheten och odjuret o så. Tycker mycket om låten once upon a december från anastasia, men vet inte om den passar, kanske instrumental.
    Vill ha lite sago citat, men vet inte var än.

    Älskade ideen med bannern!

  • Äldre 20 Oct 07:35
    #13

    Såg att den är under uppdatering eller nått, men de har iaf ganska mycket. Ganska hög frakt kan jag varna om, men riktigt fina saker tycker jag.
    Nu funderar jag också på kandelabrar men undrar om det skulle se konstigt ut mitt i sommaren när det är ljust typ dygnet runt? Åh, kristallkronor är ju det ultimata! Tror att det blir jättefint Glad Skulle jag också vilja ha men känner ingen som har och tycker att det blir lite dyrt att köpa.
    Om du också är intresserad av bannaers kan jag tipsa om http://www.etsy.com/shop/inspirationalbanners jag köpte min därifrån och tycker att den är ännu finare i verkligheten än på deras bild. Helt okej pris också, tror att jag betalade 200 för bannern med frakt och då är den handgjord, jag fick välja färger och som sagt var så är den rusktigt fin.
    Vi har också små askungenvagnar i typ grått, rosa och vitt som favorsaskar, funderar dock på fri placering då det kommer vara ganska många småbarn Glad 
    Tack för massa sköna idéer och tips! När gifter ni er?

  • Äldre 21 Oct 10:19
    #14

    Hittade inte kameran men såhär ser de ut, bilder från http://www.balloons-galore.net




  • Krisse­m
    Äldre 21 Oct 18:24
    #15

    Åh vad fina! Framförallt kronan var helt underbar!

  • Bellab­ong
    Äldre 21 Oct 21:58
    #16

    Tack själv! Bannern är superfin, bara måste ha en sådan. Man kanske kan pyssla ihop något själv också. Gifter oss 14 juli nästa år så det kan ju vara kul att klippa och klistra lite under väntan :P

    När gifter ni er?

  • Äldre 22 Oct 11:20
    #17

    Vet, jag föll ganska handlöst :) Skulle vilja ha en till banner med typ "once upon at time..." Ja, tänkte också att det kanske vore kul att göra en egen, kan ju inte vara så sjukt svårt :P Har ni planerat länge? Vi gifter oss 30 juni.

  • Lindao­chJohn
    Äldre 22 Oct 16:42
    #18

    Jätte fina saker, o jätte mysigt tema!

  • Äldre 23 Oct 19:55
    #19

    Tack Solig

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 23 Oct 20:59
    #20
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 21:35:49 följande:
    Underbart tema!

    Kolla på theknot.com eller theperfectpalette.com för inspiration.

    Ville bara lägga in en bild på dessa små ljusslingekorgbollar som jag tycker är helt ljuvliga!!

     


    Jag vet inte om de går att köpa någon stans, såg bilden innan vårt bröllop och sparade den bara. Tror att de kanske går att göra själv. 

    Vilka underbara bilder ni hittat!  
  • Äldre 23 Oct 21:42
    #21

    Ja, bara ge sig ut i skogen och försöka Tungan ute köpte svampar idag i fattigmanssilver, lite skogsälva/fe/prinsessa gammal saga style - love it!

    Ja riktigt fina inspirationsbilder! 

  • Bellab­ong
    Äldre 23 Oct 22:49
    #22

    Då är det inte långt emellan, vad spännande.Glad
     Nja vi har väl planerat i tre månader kanske :P Själv då?

    Kom på idag att ja vill ha stora, fluffiga, vita strutsfjädrar som dekoration. Ser mysigt och sagolikt ut.

Svar på tråden Ett lantligt bröllop från sagans värld