• JohannaFotograf

Vilken klädkod skall jag skriva på inbjudan?

Behöver er hjälp för jag vet inte vad jag skall skriva för klädkod på inbjudan.

Vi skall ha en liten borglig cermoni och sedan fika efter det. Vi kommer bli 30-40personer.

Jag kommer ha en klänning jag visat här innan, lite vintage stil och min m2b kommer ha en kostym med mörka jeans (eftersom han inte trivs i hel kostym).

jag tänker mig att alla klär sig i finkläder, klänning och kavaj/skjorta med jeans eller vad man nu vill men inte för vardagligt heller.

Men är ju jätte svårt att veta vad man skall skriva på inbjudan!

Är jätte tacksam om någon kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Vilken klädkod skall jag skriva på inbjudan?
  • aniara

"Udda kavaj" är ett begrepp som inte är en formell klädkod men som många ändå känner till. Dvs kavaj och byxor i olika material. Inte riktigt lika uppklätt som klädkoden kavaj. Det hade jag använt mig av, med en bifogad förklaring av vad som menades (om ni t.ex. ska skicka med ett informationsblad med hur man hittar till kyrkan, etc. så kan det vara lämpligt att skriva det där). "Festfin" använder en del också.

• Trivia

Festfin hade nog jag skrivit. Problemet med klädkoder är ju just som du skriver att det inte alltid passar in med vad man tänkt sig...=)
    Hi hi, har också hört "udda kavaj" men det enda som kommer upp i mitt huvd då är typ nått clownliknande. =) Vet att det inte är så men blir alltid så full i skratt när jag tänker mig en man som kommer med en storblommig kavaj till bröllopet eller festen.

Svar på tråden Vilken klädkod skall jag skriva på inbjudan?