• jonnagoransson

Strand bröllop

Hej!

Jag ska gifta mig på stranden i Thailand. Jag har bestämt mig för att ha en mullet dress, men kan inte hitta några bröllopsbutiker som säljer dessa.

Det är även så att vi inte har riktigt klart för oss vad min blivande man ska ha på sig utan att se för enkelt klädd ut, eller för påklädd, är det någon som har några ideér? 

• Svar på tråden Strand bröllop
  • Thailand 2012

Vi ska med gifta oss i Thailand :)

Har dock inte köpt kläderna än men vi satsar nog på vita/ljusa linnebyxor och vit skjorta till mannen.
    Vad barnen ska ha är fortfarande oklart, bara min klänning som är inhandlad :)

När ska ni gifta er?

• jonnagoransson

vi ska inte gifta oss förens 121212 på koh lanta, När är det ni ska gifta er?

Vi har bestämmt vad min sambo ska ha nu, och det blir ljusgråa kostymbyxor som ska vikas/rullas upp, en vit skjorta, och en väst till det. Blir fint men ändå inte för påklätt!  

• Chicita

Min jobbarkompis gifte sig på stranden (även om det inte var i Thailand, utan på ett annat varmt ställe)...
    Han hade en enkel ljus kortärmad skjorta och ett par långa ljusa linnebyxor.
    Dom var jättefina på bröllopsbilderna. Såg så där lagom uppklätt ut, men samtidigt passande för stranden.

De enda ställen jag sett mullet-dresses på, är på "china-sidorna".
    Men jag vet att i alla fall en av bröllopsbutikerna här i stan har flera kataloger med klänningar som inte finns i butik men som dom kan ta hem från tillverkaren. Fråga i din butik om dom vet nån av deras tillverkare som gör såna klänningar och som kan ta hem en. 

• Thailand 2012

Ja men det låter ju snyggt. Man gifter ju sig på kvällen så då är det ju lite svalare i alla fall :)
    Vi får se vad affärerna har för utbud nu över vintern, annars får det bli att sy upp kläder nere i Thailand...

Vi ska gifta oss nu i februari 2012 så det börjar dra ihop sig... Ska bli så skoj! Har ni bokat arrangör än?

• jonnagoransson

Jag har faktiskt beställt en från china nu, den var väldigt billig, så vi får väl se vad den har för kvalité när den kommer hem...
    Ja vi har MJ event som arrangör, de varkar bara på koh lanta, har haft kontakt med dem i lite mer än  1år redan, då det är ett datum som lätt blir fullbokat.

Vilken typ av klänning ska du ha? är du rädd för värmen? Jag vill ju ha en mullet/high-low klänning då den känns lite svalare...

Vart i Thailand ska nni gifta er? Jag vet inte om ni varit där nere mycket, eller om du vill ha tips då jag varit där i mer än ett år totalt och har lite koll på ganska många olika platser!

• Thailand 2012

Vi ska också gifta oss på Koh Lanta, fast med Travel Insight. Vi bokade med MJ Event först men fick sedan reda på efter ca 7 månader att de inte ska ha bröllop där nere nu i vinter så vi fick byta arrangör. Lite surt då jag gillade Mia på MJ Event.
    Jag har köpt en vit kort klänning med pärlor, axelbandslös. Beställde den från USA, faktiskt ganska billig den med. Blir nog riktigt bra.

Så här kommer den se ut: Känns rätt :)
    http://www.milanoo.com/White-Satin-Short-Wedding-Dress-p5593.html

Vi var på Koh Lanta för några år sedan så det ska bli kul och komma dit igen. Bara varit i Thailand en gång men längtar dit.

• jonnagoransson

Hej!

Nej men oj då, hade ni bokat datum och gjort klart allt med dem och sedan hörde de av sig och sa att det inte blev något? För vi har redan bokat ställe och datum med dem... nu blir jag orolig! De som ni anlitade istället, blev det då på samma plats som ni tänkt med MJ event?

• Thailand 2012

Ja allting var bestämt. Vi hade bokat datum, var vi skulle ha vår vigsel, hotellet bokat, all planering vad som skulle vara med på själva vigseln men sen fick vi besked att av någon anledning kommer de inte ha något i Thailand denna säsongen, vet dock inte hur det ser ut med nästa.
    Ja som tur var löste sig allting med den andra arrangören, vi får ha våran vigsel utanför samma hotell och vårt datum var ledig :) Så det blir nog bra.

Det är mycket möjligt att det bara är något denna säsong och att de är tillbaka nästa. Har inget ont alls och säga om MJ Event, trist bara att vi inte kunde ha dem. Håller tummarna att det löser sig för er del.

• Yez

Min mamma och hennes man gifte sig på Koh lanta för två år sen.. Mamma hade med sig klänning som hon hade bestämt sen innan men hennes man lät sy upp en nere i Thailand.. Billgt och jätte smart o snyggt vart det!

Svar på tråden Strand bröllop