• Challan

    Nu är vi gifta... Vår bröllopsdag gick från mardröm till dröm!

     


    Äntligen är vi så man och fru... Den 1 oktober var dagen då jag till slut fick stå som brud och gifta mig med mitt livs kärlek!
    Dagen startade och blev dock till en början inte alls som planerat (och tro mig den var planerad in i minsta detalj).
    Jag var extremt nervös och sov väldigt dåligt natten innan. Dels för att jag inte sov hemma i min egen säng och vår 10månader gamla son verkade också ha bröllopsnerver och vaknade flera gånger. Men adrenalinet var ändå på topp på morgonen och jag satte igång med fix och trix. Efter en dusch snabbade jag mig att föna håret, för att sen kunna åka iväg på första stoppet - sminkningen. Medans jag står och torkar håret händer det som bara inte får hända! Jag ser och känner hur mina ögon börjar svullna upp! Detta fenomen är en blandning av någon typ av allergisk reaktion och en reaktion jag tidigare fått få jag kännt mig väldigt uppstressad...
    Med svullna ögon menar jag inte vara lite plufsigt under, utan mina ögon svullnade upp till oigenkännlighet och de var totalt igenbommade! Förvånad
    Jag kunde inte få i mina linser och än mindre åka iväg för att bli sminkad! Vilken mardröm!!!
    Jag bara låg på soffan hemma hos mina föräldrar och grät och var ärligt redo att ställa in alltihop. Eftersom jag fått detta fenomen tidigare vet jag att det tar ca 24 timmar för svullnaden att gå ner, och att gifta mig med totalt uppsvullna ögon som dessutom är så igenbommade att jag knappt kunde öppna dem, var just då otänkbart!!
    Som tur var stoppade min mamma mig från att ställa in allting och körde mig istället till akuten. Där fick vi träffa en fantastisk läkare, som dessutom tog emot oss direkt när de fick höra om att det var min bröllopsdag. De förtod nog alla att det inte kändes speciellt kul att stå som brud och se ut som ett monster i ansiktet.
    Så en adrenalinspruta i låret, betapred och några kortisontabletter senare satt jag iallafall och fick håret fixat. Som tur var kände jag att alla mediciner hjälpte och svullnaden lättade!Glad
    Jag var fortfarande svullen på ena ögat så vi fick göra en lite annorlunda frisyr än den tänkta, och lägga över luggen på ena ögat. Inte det roligaste, men vad gör man...?

    Resten av dagen blev precis så fantastisk som vi hoppades på! En underbar vigsel i kyrkan, men vacker sång av vår duktiga solist. Min mormor överraskade oss genom att ha fixat trumpetsolo i kyrkan, magiskt och så uppskattat! När vi kommer ut ur kyrkan står en fin bil och väntar på oss - också en överraskning från min familj!
    Middag åt vi tillsammans med våra vänner och familj på Ystads Saltsjöbad. Allting fungerade perfekt, och mat och service höll toppklass.
    Efter en massa häng i baren och mingel med alla våra fina gäster avrundade vi kvällen runt kl. 1 och avslutade kvällen som man och fru i ett rum ut mot havet...

    Jag är så lycklig över vår dag, den kommer för alltid vara ett fint minne! Trots den mardrömslika starten tror jag även att det kommer vara något jag kommer kunna skratta åt i framtiden (jag är dock inte riktigt där än) Flört

    Jag delar även med mig av lite bilder från vår dag... Håll till godo Solig

  • Svar på tråden Nu är vi gifta... Vår bröllopsdag gick från mardröm till dröm!
  • meandmylove

    så underbart vacker du är!! ingen brud behöver fina kläder o smink, allt lyser alltid igenom!! ps, vill kidnappa din son så söt han är! lyckokramar /Rebecka

  • CiaLia

    grattis och vilken tur att allt löste sig. väldigt vackra var ni också, all lycka till er Skrattande

  • Vingilot

    Oj, vilken pärs!Förvånad Och så otroligt skönt att det ordnade sig så bra!
    Och du var jättevacker!Skrattande Jag gillade snedluggen, ser jättesnyggt ut ju! Underbar klänning också, och bilden på er alla tre är ju bara för skön!Glad

  • Tuttan80

    En sån kläning som din tärna har ska ja ha nästa år när ja gifter mig=)=) Vill inte ha någon bröllopskläning o tyckte denna var jätte fin, så den är redan köpt=) Men den är ganska electrisk, har du några tips hur ni gjorede?


    Ni var super fina & Grattis

  • tweety

    Grattis till hela familjen!

    Ni ser helt strålande ut, och frisyren passar dig jättefint.

     

  • Flowerdream

    Så fin du var!! Ja det var ni allihop, och vilken tur att vi har duktiga läkare i Sverige! :D

    Roligt allt löste sig och att du fick en kanon bröllopsdag!

    Grattis!

  • queenelin

    Jag tycker du var jättefin och din frisyr ser verkligen inte ut som någon nödlösning, jättesnygg!

  • Chicita

    Grattis TS. Skönt att det löste sig. Vi hade också våra problem både precis innan bröllopet och under bröllopsresan (har redan skrivit om det här så jag ska inte ta upp din tråd med det Flört).
    Ibland kan dom här problemen man får innan, vara det som gör att resten av dagen blir underbar.
    Man har ju hela tiden med sig en tacksam känsla för att det trots allt gick vägen. Samtidigt som man vet att det kan inte bli sämre, så det är bara att njuta av det som kommer...
    Ni var jättefina Glad 


    Tuttan80 skrev 2011-10-11 07:00:48 följande:

    En sån kläning som din tärna har ska ja ha nästa år när ja gifter mig=)=) Vill inte ha någon bröllopskläning o tyckte denna var jätte fin, så den är redan köpt=) Men den är ganska electrisk, har du några tips hur ni gjorede?


    Ni var super fina & Grattis


    Om klänningen tål vatten så kan du ta vatten och sköljmedel i en blomflaska och spraya lite på klänningen. Eller tja du ska egentligen inte spraya  klänningen, utan använd den där dusch-funktionen på sprayflaskan, spraya ut ett moln och för in klänningen i det
     
  • ElinFalk85

    håller med dom andra!!!! du riktigt strålar och vilken tur ni hade på akuten, ge den läkaren en blomma tycker jag =).

  • petra89

    Var har du hittat din klänning? Den är helt underbar och precis en sådan jag vill ha..

Svar på tråden Nu är vi gifta... Vår bröllopsdag gick från mardröm till dröm!