• rebeccaborg

    HJÄLP!

    Hej!
    Vi är ett par som bor och jobbar i Stockholm sen några år tillbaka men nu är det så att min sambo har fått ett fantastiskt jobberbjudande i Usa och eftersom vi bott i utomlands förut känns det som en rolig utmaning och möjlighet. Han får ett visum av företaget han ska jobba för och jag får också ett visum, förutsatt att vi gifter oss. Därför måste vi nu planera en vigsel så fort som möjligt, det känns lite trist att behöva rusa in i det här men det ska nog bli bra till slut.
    Första tanken (verkade enklast så) var att  vi skulle gifta oss i Stadshuset men så upptäckte vi att de måste ha hindersprövningen 9 veckor innan satt datum?! Kommentarer på det?
    Eftersom vi måste gifta oss så fort som möjligt har vi nu fått tänka
    om och kommit fram till att vi kan tänka oss att gifta oss vid någon
    fin plats utomhus eller på en plats som vi båda gillar. MEN VAR i november? 
    Ekotemplet i Hagaparken känns väldigt fint men är orolig att det kommer vara för kallt där i mitten av november. Har ni någon erfarenhet av en utomhusvigsel i november samt förslag på andra platser? Inomhus funkar också men vi har inte kommit på något bra direkt så alla tips mottages gladeligen.
    Vi behöver även hjälp att hitta en färgstark & härlig vigselförrättare, gärna en konstnär, musiker, skådespelare el som jobbar med ngt annat kreativt.
    Maila gärna mig på rebborg@gmail.com om ni vet ngn bra, el har andra tips på plats & utförande, är i desperat behov av hjälp!
    Bästa hälsningar//Rebecca 
  • Svar på tråden HJÄLP!
  • Chicita

    Hindersprövningen kommer ni inte i från hur ni än gör...
    Det kan ta några veckor innan ni får den om dom har mycket att göra. Så ansök redan nu.

    Att dom behöver 9 veckor på sig på Stadshuset låter konstigt. Men dom har väl förvisso en hel del vigslar så dom måste strukturera upp det lite.

    På skansen finns det många fina platser.
    Eller varför inte fjärilshuset, eller ett museeum?

Svar på tråden HJÄLP!