• förlovad97

brudklänningen eller inte

Jag och min blivande man kommer att ha ett litet stillsamt bröllop med endast några få gäster. Då kommer jag att bära en vit brudklänning och m2b kommer ha en kostym. Vid ett senare tillfälle kommer bröllopsfesten att äga rum med vänner och resterande familj. Frågan är nu: Skulle ni använt brudklänningen igen eller skulle ni haft någon annan klänning? Hur skulle ni gjort?
  • Svar på tråden brudklänningen eller inte
  • majflicka

Jal har varit på flera bröllopsfester  som varit "i efterhand" så att säga. Ibland har bruden burit vit klänning, ibland ej. Ibland full bröllopsmundering med slöja + släp och ibland en enklare brudklänning. Allt går ju! Som gäst får jag väl erkänna att jag tyckte det var lite konstigt att bjudas till en trädgårdsfest för att fira en vigsel 2 månader efter och mötas av en brud med vit marängklänning, släp + slöja men to each her own ;) Jag har full förståelse för att man vill passa på och bära sin klänning mer än några timmar! =) Personligen tycker jag det funkar perfekt att ha en "enklare"  brudklänning på sin större bröllopsfest när man har med alla!

• baby freeze

Jag skulle inte haft brudklänningen efter min bröllopsdag.

• Sara 120707

Hej TS!

Lite input, vi kommer att ha vår vigsel med endast ett par vittnen och middag och ett par dagar senare kommer vi att ha en stor mottagning för hela släkten och en massa vänner. Då bjuder vi på bubbel, snittar och en fantastisk bröllopstårta.

Vi gör så eftersom vi inte har råd att ha middagen med alla och vi hela tiden planerat att ha vigseln privat. Men vi vill gärna på något sätt samla släkterna och fira med dem.

Jag tänker absolut ha min klänning även på mottagningen. Skippar slöjan bara.

Beror kanske på hur långt efter man har festen men jag tycker det är helt okej.

Om jag går på en mottagning för att fira en vigsel så skulle jag nästan bli lite besviken att inte få se "bruden" =) sålänge man inte låter gästerna tro att de kommer att vara med på vigseln.

Svar på tråden brudklänningen eller inte