• Wintercandles

steamer?!

Har funderat på att köpa en steamer, så jag kan ånga min brudklänning samma morgon som den ska användas. Någon som köpt en steamer? Läst om Tobi, men den vågar jag inte köpa efter vad jag läst om den. Finns ju ett gäng andra, men dom ser så stora och klumpiga ut!

• Svar på tråden steamer?!
  • Tessin

Jag upptäckte två dagar innan bröllopet att min brudklänning var skrynklig på släpet. Tillräckligt mycket så att det störde mig. Jag köpte en Tobi steamer (resvarianten tror jag, modell mindre vart fall) dan före bröllopet och testade den först på bröllopsdagen, 1 timme innan vigseln. Jo jag vet, var sent ute :)

Men det blev jättebra! Provade på en annan klänning först så det inte skulle bli fläckar eller annat. Vi gjorde det inte allt för noga eftersom vi var lite stressade men resultatet var väldigt lyckat. Jag har inte läst något direkt om den så jag vet inte vad för negativt omdömme den har fått, men jag har bara bra att säga om den =)

• lovingyou

Vad har du läst om den?

• lovingyou

Ja det är väl så att dom som är missnöjda hörs mer de andra.

Skulle behöva ha något i samma stil iaf om man nu inte beställer Tobin eftersom vi ska resa med klänningen innan bröllopet. Är livrädd att den ska vara skrynklig o så har man inget att stryka med.

• Wintercandles

netonnet.se hade några olika varianter. Men dom är så himla dyra! Ska jag betala mellan 1000-2000 vill jag garanterat veta att den funkar. Hmm svårt.

• lovingyou

Ja det är priset som lockar , tobin är ju inte dyr.

Ja får se vad man vågar handla, kanske blir Tobin iaf och testar tio andra klänningar innan eller nåt

Svar på tråden steamer?!