• Sanna J
    Äldre 4 Oct 15:03
    1904 visningar
    2 svar
    2
    1904

    Hur ska jag veta!!? Någon som kan hjälpa kanske? :(

    Hej igen!

    Jag misstänkte att jag vart gravid pga ja har de flesta symptomen samt att jag slutade med piller bara för att se om mensen kom (som annars brukar ploppa upp direkt), men ingen mens än på 5 dagar utan piller.

    Jag har gjort 3 grav test inom loppet på 4 dagar.  Ser kört ut va? :(  Jag vet ju inte när jag bör testa mig eftersom jag sällan får mens, eller iaf väldigt oregelbundet pga minipiller?? Kan det vara så att hormonhalten är för långt?

    Inget planerat barn, men om chansen finns att jag är gravid, så är jag den lyckligaste någonsin!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-04 15:10
    Ps. missade ett piller för ca 3 veckor sedan. Gjorde uppehåll nu senaste 5 dagarna för att se om mensen skulle komma.

  • Svar på tråden Hur ska jag veta!!? Någon som kan hjälpa kanske? :(
  • Tufval­isa
    Äldre 4 Oct 15:21
    #1

    Jag tycker du ska vänta en vecka och sedan göra ett nytt test. Principen för testet bygger på att färgade partiklar i teststickan binds ihop av graviditetshormoner i urinen. För att det ska bli positivt krävs ju att du har tillräckligt höga hormonnivåer. Ett plus är således alltid ett plus medans ett minus inte behöver betyda att du inte är gravid. Lycka till!

  • Sanna J
    Äldre 4 Oct 15:42
    #2

    Tack fö svar! Även om dt inte är ett planerat försök så är det jättevälkommet! Jag hoppas på att ja testar för tidigt! Så svårt o veta när man ej har regelbunden mens. Ska se om ja kan få tid hos gyn. Annars e mina sympton väldigt kpnstiga för en icke gravid! :(

Svar på tråden Hur ska jag veta!!? Någon som kan hjälpa kanske? :(