• AlwaysAndForever2012

Om någon tex blev sjuk, hur gjorde ni om bordsplaceringen då?

Hej, jag kommer verkligen lägga ner mycket tanke på bordsplaceringen när folk svarat ja på att komma då det är mycket olika folk på vårt bröllop. Det som slog mig nu är om nån backar ur eller blir sjuk och man petat ihop en detaljerad placering, då stämmer det ju inte överrens om en mitt i smeten inte kommer. Man kan ju inte bara flytta ihop dom för då stämmer det ju inte som man tänkt. hur gjorde ni om nån blev sjuk på ert bröllop? lämnade ni stolen tom?

• Svar på tråden Om någon tex blev sjuk, hur gjorde ni om bordsplaceringen då?
  • Sörön10

På morgonen för vår vigsel fick jag ett sms från ett par. Den ena hade fått magsjuka under natten och den andra ville inte ta med sig smitta. 

Då ringde vi vår festlokal och de flyttade helt enkelt upp alla som satt nedanför, så att säga, på tungan. De stod med i programmets beskrivning av gästerna, men jag tror ingen märkte något ändå! Inga problem iaf. 

• anne på grönkulla

Det beror ju på hur sent inpå det är. Är det tid kvar så kan man gott kosta på sig att fundera om lite med bordsplaceringen, men kommer det typ kvällen innan eller samma dag så får man ju laga efter läge och antingen flytta folk ett steg eller ha en tom stol.

• ClaraH

En person i ett par fick akut blindtarmsinflammation så de var tvugna att tillbringa dagen på sjukhuset. Jag fick kvickt flytta om i bordsplaceringen. Det fanns inte mycket tid till att tänka efter, men jag såg till att det inte blev ett par tomma stolar i mitten av bordet. Jag flyttade upp folk mot honnörsbordet och det blev ett par lediga stolar längst ner på ett bord.

Svar på tråden Om någon tex blev sjuk, hur gjorde ni om bordsplaceringen då?