• BrudiMaj2012

Lite mindre lokal i Göteborg?

Vi kan inte helt bestämma oss för lokal,
    alla vi kikat på känns aningen stora för vår lilla fest..
    vi blir ca 45- 50 personer, och vill kunna anlita cateringfirma,
    så restaurang går ju bort.. :P
    Någon som har tips på liten, mysig prisvärd lokal i rätt storlek? :)

• Svar på tråden Lite mindre lokal i Göteborg?
  • Styrka

Lundby Hembygdsförenings lokal i Gamla Kyrkbyskolan vid Eketrägatan på Hisingen!
    De har ingen hemsida tyvärr, men nummret till Birgitta som har hand om lokalen är 031-545656.
    Supermysig för sällskap på 40-70 pers, stort kök, stora kylar, gott om sällskapsrum, och ligger avskilt.

Annars Överås slott, inte alls så dyrt som man kan tro när man tittar på hemsidan! www.overas.nu och väldigt lyxigt! Ligger vid Redbergsplatsen.

• BrudiMaj2012

massa tack för tipsen! :)

Vi har varit till Överås slott, det är verkligen jättefint, men blev ganska mycket dyrare än vi tänkt,
    men vi ska absolut kolla upp Lundby..

Kikar lite lätt på La Cuvée nu, men hittar inga priser.. :)

• BlomAnna

Vet inte vad ni är ute efter för slags lokal men vi  har funderat på olmadan som skogsveteranerna har, men den är nog lite för liten för oss. Vi blir nog ca 70 personer.

http://sites.google.com/site/skogsveteranerna/Home/kolmaden

Visans vänner har en lokal som heter Kustens hus. http://www.visansvanner.com/

Stallet lindholmen finns också
    Nu vägrar min dator klistra in länkar men googla stallet lindholmen

En lite annorlunda lokal är en lokal i Tollerds fabriker. Tror dock man måste ta catering från restaurang Sjölyckan men man kan ta med egen dryck. Kan inte klistra någon läng till den hemsidan heller men googla Restaurang Sjölyckan.

• BlomAnna
    BrudiMaj2012 skrev 2011-09-30 19:45:00 följande:
    massa tack för tipsen! :)

Vi har varit till Överås slott, det är verkligen jättefint, men blev ganska mycket dyrare än vi tänkt,
    men vi ska absolut kolla upp Lundby..

Kikar lite lätt på La Cuvée nu, men hittar inga priser.. :)
    Tror La cuvée kostar typ 9000 att hyra.
  • BrudiMaj2012

BlomAnna, tusen tack för jättebra tips,
    både skogsveteranerna och stallet lindholmen är definitivt helt i rätt stil vi tänkt oss :D

• Vella

Vi har hyrt stallet på lindholmen. Världens finaste lokal, relativt billig och man kan vara där hur länge som helst på kvällen och hyr hela helgen. Lokalen är vacker som den är så man kan fokusera på dukning och ändå få grymt vackert. Fin kulerstensinnergård som förstorar lokalen.

Har varit där på flera fester innan och bestämde mig redan då för att där ska jag ha min bröllopsfest.

En pärla som inte så många har koll på iom att de aldrig annonserar eller liknande.

• BrudiMaj2012
    Vella skrev 2011-10-01 00:49:57 följande:
    Vi har hyrt stallet på lindholmen. Världens finaste lokal, relativt billig och man kan vara där hur länge som helst på kvällen och hyr hela helgen. Lokalen är vacker som den är så man kan fokusera på dukning och ändå få grymt vackert. Fin kulerstensinnergård som förstorar lokalen.

Har varit där på flera fester innan och bestämde mig redan då för att där ska jag ha min bröllopsfest.

En pärla som inte så många har koll på iom att de aldrig annonserar eller liknande.
    det ser verkligen jättemysigt ut! :)
    Blir så nyfiken på kostnaden, om du vill  kan du väl inboxa mig? :)
  • bride to be 2012

Jag prel bokade stallet för ett tag sen men avbokade då vi valde Kolmaden istället pga att jag inte riktigt gillade att köket liksom var i ett med salen, alltså helt öppet så man skulle se och höra allt som händer i köket. Det var min uppfattning av bilderna iaf. Bor i Norge så har inte varit där själv och tittat.

Men då fick jag ett pris på 6000 kr fre-sön, så det är helt klart ett bra pris!

Kolmaden betalar vi 3500 för fre kl 12 - sön kl 12, men funderar på att boka lite längre och betala 1500 till.

• BrudiMaj2012
    bride to be 2012 skrev 2011-10-01 11:49:16 följande:
    Sorry, 3000 kr ska det vara för kolmaden fre-sön.
    Men oj, det är verkligen ett toppenpris ju! :)
    Man kanske skulle ta sig en promenad förbi där i eftermiddag.. :P
  • BlomAnna
    bride to be 2012 skrev 2011-10-01 11:46:50 följande:

Jag prel bokade stallet för ett tag sen men avbokade då vi valde Kolmaden istället pga att jag inte riktigt gillade att köket liksom var i ett med salen, alltså helt öppet så man skulle se och höra allt som händer i köket. Det var min uppfattning av bilderna iaf. Bor i Norge så har inte varit där själv och tittat.

Men då fick jag ett pris på 6000 kr fre-sön, så det är helt klart ett bra pris!

Kolmaden betalar vi 3500 för fre kl 12 - sön kl 12, men funderar på att boka lite längre och betala 1500 till.

Hur många får man vara i Kolmadan? Har hört max 50 stämmer det?
Svar på tråden Lite mindre lokal i Göteborg?