• Anonym (Ensam tös)

Söker nya vänner

Hej!

Jag har många gånger frågat mig själv hur man skaffar man sig nya vänner när man inte längre är barn/ungdom. Jag är 24 år, studerar på distans och känner mig väldigt ensam.

Jag bor tillsammans med min fästman i en liten ort utanför Stockholm. Älskar min fästman och vi har jätte roligt tillsammans men jag vill så gärna ha nya vänner :)

Jag är 24, älskar film/gå på bio, skratta, gå promenader, musik, läsa..

Har ni några tips på hur jag ska skaffa nya vänner eller kanske ni vill bli min vän? ;)

Tack för all hjälp!

Kram,

B

• Svar på tråden Söker nya vänner
  • Anonym

Jobbigt!
    Jag känner igen mig i dig. Jag hade svårt att få riktiga vänner i den åldern. Det var alltid jag som hörde av mig mest och som ville mer. Jag var så avundsjuk på såna som hade massa riktiga bra barndomsvänner. Jag hade inga såna för vi flyttade mycket när jag var lite. Till slut struntade jag i att försöka och var ganska mycket själv. Hittade på saker själv. Nu tycker jag att det är bättre, när jag inte vill så mycket så går det lättare. Men jag har fortfarande få nära vänner.
    Strunta i vänner och utveckla dig själv med kvällskurser, träning och likande. Då ska du se att vännerna kommer på köpet.
    Kram!

• Anonym (A)

Har några få nära vänner, men ingen som jag umgås med särskilt mycket med. Så jag har exakt samma fundering, hur skaffar man vänner? 

• mirre01

vilken stad handlar detta om du söker vänner i för att umgås

• Kotthare

Visst är det svårt! I skolan och på universitetet träffar man en massa andra i precis samma sits, nu verkar folk redan ha sina gäng. 

Har du ngt intresse? Gå en kurs i ngt? Engagera dig ideellt?  

• 20120520

Jag är på :) !  Alltid roligt att lära känna nya människor. Bor en bit från sthlm eller rätt nära med tåg. 23 år..de flesta av mina barndomsvänner har jag vuxit i från eller så har de har flyttat .. :/ tråkigt.

skicka ett meddelande =)  

• Anonym (A)

Var ett år sedan denna tråd var i bruk, men tänkte man kunde skriva något ändå. Man känner sig ju nästan som en idiot som inte kan skaffa vänner liksom. 

• Boringbrick

Jag är "Anonym(A)". Slutade i skolan för 1,5 år sedan, men är ganska ointresserad av såna "ytliga" vänner som sedan bara är falska bakom ryggen. Så det har ju blivit att man inte hållit kontakt med klasskompisarna när man slutade. Bor också utanför Sthlm, nära med tåg. Är heller inte typen som går ut och festar så då blir det ju inte att man träffar mycket nya människor.  Men det är ju som sagt kul att lära känna nya människor. :)

Svar på tråden Söker nya vänner