• BlomAn­na
    Äldre 26 Sep 10:42
    2883 visningar
    7 svar
    7
    2883

    Gult som färgtema?

    Är det någon som haft/ska ha gult som färgtema? Gult är min M2B:s favoritfärg och därför funderar vi påa tt ah det som temafärg och behöver nu hjälp med inspiration på hur vi kan göra med dekorationer,inbjudningar och andra trycksaker, kläder...ja allt


    Bomba med bilder

  • Svar på tråden Gult som färgtema?
  • saxoma­nix
    Äldre 26 Sep 14:31
    #1

    när ska ni gifta er? guld och lila passer bra ihop (höst) eller så valde vi guld, ljusgrön och ivrory...(juni bröllop)

  • Always And Foreve­r87
    Äldre 26 Sep 15:44
    #2

    vi har färgerna vitt och gult.
    Vi kommer bland annat använda oss av citroner till dekorationer.

    Här har du lite bilder med gult






  • BlomAn­na
    Äldre 26 Sep 21:26
    #3
    saxomanix skrev 2011-09-26 14:31:54 följande:
    när ska ni gifta er? guld och lila passer bra ihop (höst) eller så valde vi guld, ljusgrön och ivrory...(juni bröllop)
    Vi ska gifta oss på hösten men vill inte ha guld utan gult...Möjligen ihop med rött eller orange.
  • BlomAn­na
    Äldre 26 Sep 21:27
    #4
    Always And Forever87 skrev 2011-09-26 15:44:51 följande:
    vi har färgerna vitt och gult.
    Vi kommer bland annat använda oss av citroner till dekorationer.

    Här har du lite bilder med gult

     


     



     


     


    Ååå så här vill jag ha det typ...stolar ute och en lätt dekoration på dem. Ibland är verklige less more
  • saxoma­nix
    Äldre 26 Sep 21:43
    #5

    förlåt, jag läste fel :) ändå passer lila och gulT bra ihop :D

  • MrsT20­11
    Äldre 27 Sep 09:29
    #6

    Jag vill minnas att solrosor är i säsong såhär års. Här kommer lite inspiration! Att duka med citroner, apelsiner och kanske lime vore ju otroligt fräscht!




  • Äldre 7 Nov 17:32
    #7

    Jag hade egentligen tänkt att ha gult och grått som bröllopstema. Men det tyckte ingen var en bra ide (min M2B, 2/3 bridesmaids, mm.) så nu ska det vara champagne och blå-grått. 
    Gult tyckte jag var mycket mer modernt och häftigt! Som arkitekt tycker jag att dessa färgkombinationer är otroligt häftiga. Här är iaf några inspirationsbilder jag hittade med grå + gult tema. 
    Jag skrev även ett inlägg på min arkitekturblogg (som nu är vääldigt bröllopsinriktat!) om detta tema.
    http://pulmonate.blogspot.com/2011/10/wedding-inspiration-yellow-and-grey.html







Svar på tråden Gult som färgtema?