• Olofss­onMart­ina
    Äldre 22 Sep 20:07
    2659 visningar
    3 svar
    3
    2659

    Billig, bra skärmaskin?

    Hej! tapeterna är beställda, och snart är det dags att börja klippa och klistra! 
    Vi ska göra Inbjudningskort, Vigselprogram, festprogram, och sedan tackkort.. Frågan är vart hittar man en bra skärmaskin till detta?
    Jag vill inte betala tusentals kronor för en maskin jag kanske bara använder till detta! (men förhoppningsvis fler ggr) 
    Hjälp mig! 

  • Svar på tråden Billig, bra skärmaskin?
  • Lysdio­da
    Äldre 22 Sep 20:49
    #1

    Jag gillar Fiskars skärmaskin, den är det jag använder till all scrapbooking, våra inbjudningar och sånt, och det finns utbytbara skärblad och man kan biga (vika pappret) men hjälp av den också.

    Den mäter både cm och tum och kostar max 300 i en välsorterad scrapbookbutik på nätet.

    Akta dig för Panduros egna märke, den skär snett!

    Har du tänkt dig skära större än 30x30 är den dock för liten. Den tar heller inte hur många tjocka ark som helst på en gång, men mycket lättanvänd och billig.

  • Olofss­onMart­ina
    Äldre 22 Sep 21:03
    #2

    Tack, ska kolla upp en sådan då! vet inte vilken strl vi ska skära ännu, men 30x30 är ju ändå stort när man "bara" ska göra kort! 
     

  • 123ost
    Äldre 22 Sep 21:11
    #3

    Jag köpte en skärmaskin från Clas Ohlson för 99kr bara för att göra inbjudningskort.
    Eftersom jag inte har användning för en skärmaskin annars så kändes det onödigt att köpa en dyrare.

    Det är som en linjal med en "skär rulle" och så följer det med en skärbräda (matta) som har markerade rutor, en ruta är 1 cm.

    Så den rekomenderar jag! Mycket lättare än med sax i alla fall!

Svar på tråden Billig, bra skärmaskin?