• Gerbera

    Italien

    Hej!


    Undrar om någon har erfarenhet av bröllop i Italien? Någon som bokat bröllop genom Fritidsresor?


    Skriv o berätta om alla era erfarenheter, positivt/negativt, kostnader, tips, råd.... allt!


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 10:34
    Har någon varit på Sicilien? Tips på bästa stället att bo på? Strand?
  • Svar på tråden Italien
  • pluppan

    Jag gifte mig i maj på sicilien med hjälp av Fritidsresor, allt fungerade perfekt. Eftersom det var hemligt så var det bara familjen med. vi är jättenöjda och det var jätte fin och otroligt romantiskt. Fantastisk stad Taomina och vi kommer att åka dit för att fira våran bröllopsdag.

  • Gerbera
    pluppan skrev 2011-10-06 20:56:15 följande:
    Jag gifte mig i maj på sicilien med hjälp av Fritidsresor, allt fungerade perfekt. Eftersom det var hemligt så var det bara familjen med. vi är jättenöjda och det var jätte fin och otroligt romantiskt. Fantastisk stad Taomina och vi kommer att åka dit för att fira våran bröllopsdag.

    Var bodde ni? Barnvänligt? (Har 3 barn med oss 1, 5 & 9år) Är det fina sandstränder där? (Läst att det är endel grusstränder...) Hur fungerade själva vigselakten? Var den typ som ett borgligt bröllop? Har du någon mysig/bra restaurang att rekomendera? (Fixade bröllopskordinatorn restaurangen?) Något att tänka på???


    Tack snälla för så många tips/råd som möjligt!

  • pulmonate

    Hejhej!
    Vi bor och gifter oss vid gardasjön i Augusti nästa år. Är det något särskillt ni behöver tips om?

    Min kille friade i Sicilien: Cefalu. Vi reste runt hela Sicilien under sommaren. Hade det underbart. Bästa stränderna som vi såg var helt klart på dom små öarna utanför Trapani. Favignana hette ön vi var på och det var ett paradis! Du kan inte föreställa dig finare stränder! Det fanns 7 stränder, alla helt olika och med olika karaktärer. Man kan hyra en cyckel och komma till alla. Vissa är lite mer svåråtkomliga, men flera är helt enkelt vita fina sandstränder med vägar direkt till stranden!
    Häftigaste städerna tyckte jag var Ragusa Ibla och Modica!
    Och maten! Oh my vad gott! Arancini (friterade ris bollar med olika fyllningar), Cannoli ( ricotta efterätt)..mm. 

    I Cefalu såg vi ett par som gifte sig ute på en brygga över havet! Det såg väldigt romantiskt ut! De flesta restaurangerna har egna bryggor. Man kanske kan komma överens med dem om att få komma när de inte har gäster och viga sig där. Särskillt om ni sen har er middag där!

    Lycka till!
    Kram 

Svar på tråden Italien