• LisaEl­eonor
    Äldre 19 Sep 21:10
    2611 visningar
    9 svar
    9
    2611

    Nu är vi gifta!

    Nu är vi gifta! Dagen blev perfekt. Trodde aldrig det kunde vara så, något var ju tvunget att gå fel. En hel dag kan ju inte vara helt perfekt. Men så blev det. Vädret var jättebra, soligt och över tjugo grader varmt. Solisten under vigseln sjöng vackert och prästen höll ett vackert och roligt vigseltal. Utanför kyrkan blåser gästerna bubblor som kändes väldigt fint. Några kastade ris också, så det blev som vanligt också.


    Maten var god och det var många som kommenterade det. Vi lyckades riktigt bra med bordsplaceringen och alla hade trevligt. Det var ganska många tal och de var riktigt bra. Min pappas tal var känslosamt och fick spontana applåder. Av farmor fick min man en barnbok som var den hon alltid läste för mig som barn. Min farbror hade hjälpt henne hitta en på blocket. Mycket känslosamt.


    Vår vals gick också bra och jag fick dansa ganska mycket. Många ville dansa med bruden =) Även mannen som inte brukar gilla att dansa dansade mycket. Annars var det inte mycket dans, mest barnen. Att ha med barnen (mina kusiner) var ett bra beslut. De livade upp festen när de sprang omkring, dansade och lekte. De störde inte alls vid middagen eftersom de satt så till att de kunde gå iväg när de fick tråkigt.


    Två av mina mest levande minnen från kvällen var när jag och pappa studsade omkring på dansgolvet till Hep Stars Wedding och när jag och mannen dansade ensamma på dansgolvet i slutet av kvällen till You're the one av Pouges. Det stod flera och tittade på då men vi hade bara ögon för varandra.


    Har inte fått så många bilder än. Men jag laddade upp en som visade på vår glädje under dagen.


  • Svar på tråden Nu är vi gifta!
  • Annika­611
    Äldre 19 Sep 21:13
    #1

    Va fina ni är! Vad är det för märke på klänningen? 

  • LisaEl­eonor
    Äldre 19 Sep 21:15
    #2

    tack =) Det är en nixa, kommer inte ihåg numret. Det är släp på den också.

  • jennie­jummie
    Äldre 19 Sep 23:28
    #3

    Stort grattis!


    Å kul att höra att ni fick en kanondag!
    Vi har snart 50 dagar kvar till vårt bröllop å dom sniglar sig fram... =)

  • Pinkgr­ape
    Äldre 19 Sep 23:43
    #4

    Grattis så mycket till er! Låter som att ni fick en helt underbar dag och kväll :) Väldigt fint det där med barnboken som din farmor hittat :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Sep 23:46
    #5

    Härligt!! Grattis! Det där med barnboken är ju så rörande så man skulle kunna gråta :)


  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 20 Sep 07:55
    #6

    Grattis=)

  • brideo
    Äldre 20 Sep 19:05
    #7

    Vad fina ni är! Stort grattis! Blir lite rörd och lipig över att läsa om din dag. Jag kan knappt vänta tills det är dags för oss. Lycka till i framtiden!

  • LisaEl­eonor
    Äldre 20 Sep 21:05
    #8

    Tack! Vid barnboken grät jag. Trodde först att det var hennes egna ex som jag fick, snacka om att bli favoriserad av barnbarnen! Iofs är jag dfen första som gifter mig. Men det var en de hittat på blocket.

  • Bruden 01
    Äldre 22 Sep 18:29
    #9

    GRattis!

Svar på tråden Nu är vi gifta!