• kullagulla

    Present till unga? Någon bra "upplevelse"?

    Jag och min man ska på bröllop snart och är ganska nära vänner till brudparet. Dock har vi ingen aning om vad vi ska ge dem i bröllopspresent! De har inte önskat sig något... De är båda i tjugoårsåldern. Vi vill helst inte bara ge dem pengar. Vi tycker det skulle vara roligast att ge dem någon slags upplevelse. Något kul eller mysigt de kan göra tillsammans. Måste inte vara något storartat! Dock har vi ingen aning om vad...

    Kom gärna med förslag! Vi har det inte så bra med pengar så några relativt billiga förslag mottages gärna! Vi bor i en mindre stad kan jag ju tillägga, och brudparet också. Vore jättetacksam för förslag!

  • Svar på tråden Present till unga? Någon bra "upplevelse"?
  • Kattpoet

    Kan ni ge dem  en  middag i en annan stad ?  
    Eller vet ni något som båda älskar att göra, som lyssna på smörpop, spela boule, kasta kor, äta kräftor eller något annat? 

  • Indra

    Hej!

    Beroende på vart dom bor såklart, men vi har gett bort ett presentkort från "Greatdays.se" till både 30-åringar, 50-åringar och bröllopsgåva och det har varit uppskattat! Antingen väljer man ut någon upplevelse (som går att byta) eller så bara en summa som mottagaren själv får välja upplevelse för. Greatdays har allt möjligt, från chokladprovning, SPA till luftballong och folkrace. Gå in på sidan och kika!

    Lycka till

  • Liten

    När vi var iväg på bröllop nu i början av september så hade vi fixat fina vinglas och dessutom egen hemgjord saft :) Det var jätteuppskattat! Så kan ni inte göra något eget till dem exempelvis som då saft eller bjuda de på en upplevelsedag med en middag och bio eller något? :)

  • Always And Forever87

    Om de tycker om att spela spel, kanske ni kunde ge dem ett sällskapsspel ihop med något gott te, eller sådana här chokladpinnar (man doppar i varm mjölk)  så har ni fixat en mysig höstkväll åt dem.

  • hysch

    Min syster och hennes sambo fick pistolskytte i examenspresent, passar såklart inte alla, men de tyckte att det var en jättekul grej att testa tillsammans.

  • förlovadflicka

    Jag (som nästan 20-årig nööörd) skulle uppskatta operabiljetter ;)


    Du kanske kan ge dem i present att de får anmäla sig till en valri studiecirkel på tex abf eller något så att de kan gå och lära sig någonting tillsammans i en termin? Det hade jag tyckt var jättemysigt, då kan man ju välja allt från matlagning till gitarr också, så då blir det en personlig gåva på det sättet :)


  • sagoprinsessa

    Vet att jag (20-årig tjej) skulle uppskatta en god middag eller kanske en mysig utflykt med er till en närliggande stad där ni gå omkring och mysa, så kan ni ju bjuda på lunchen ;) 

Svar på tråden Present till unga? Någon bra "upplevelse"?