• CorneliaApplehoff

    Var i Skåne?

    Jag och min underbara sambo ska gifta oss 11 augusti nästa år och vi har lite fantasi bekymmer om vart.
    Vi ska ha en borglig vigsel och skulle vilja ha lite tips på bra platser, som dels är gratis och dels vackra.

    Alla tips välkomnas verkligen!! :)

  • Svar på tråden Var i Skåne?
  • CorneliaApplehoff
    drumelz skrev 2011-09-19 20:44:49 följande:
    var i skåne kan ni tänka er???
    Tanken är kring Landskrona :)
  • Aurelia82

    Hej!
    Vilken härlig tanke bakom ert bröllop!
    Gå in på www.brollopshoppen.se där har dom konsulter, bla en i Skåne som kan hjälpa dig. Man kan köpa allt till bröllop där inne men du kan även få massa gratis tips och idéer via deras chatt =)
    Lycka till!

  • Aurelia82

    Då missar du de gånger jag länkar till bloggar då...?


    Aniara4 skrev 2011-09-21 11:15:24 följande:
    Innan du kollar bröllops-hoppen, läs den här tråden! Det verkar inte direkt seriöst, och användaren "Aurelia82" skriver aldrig något annat än reklam för den sajten i olika trådar!

    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m4020307-1.h...
    Förlåt mig men har du ens läst min andra inlägg i forum? Sett de gånger jag länkat till olika bloggar tex?
    Tydligen inte. Du ska nog inte yttra dig alltför mycket om saker du inte har en blekaste aning om lilla vän.

    Det e fritt fram att länka till saker man vill rekommendera, och vill jag rekommendera bröllopshoppen så gör jag det, vare sig du har några personlga problem eller inte. Har du ens varit inne och sett deras fantstiska klänningar tex? Eller ens pratat med dom som har företaget? Dom e så attans trevliga så jag förstår inte vart ditt hat kommer ifrån!

    Jag kommer fortsätta stå fast vid att rekommendera www.brollopshoppen.se för jag TYCKER att dom gör ett bra jobb, har ett bra utbud och ypperlig service.

    Och du kära Aniara4, det enda du skriver här på forum e kritik mot detta företaget. Jag e inte insatt i det men har du nåt personligt emot det? Eller varför allt hat?
  • Aniara4
    Aurelia82 skrev 2011-09-21 11:42:39 följande:
    Och du kära Aniara4, det enda du skriver här på forum e kritik mot detta företaget. Jag e inte insatt i det men har du nåt personligt emot det? Eller varför allt hat?
    Haha, ja precis så är det, alla som läser här regelbundet kan vittna om att hela mitt liv går ut på att kritisera detta företag. *rofl*

    Det är möjligt att du är en "riktig" användare som har skrivit andra saker också som har gått mig förbi och i så fall ber jag om ursäkt, men du måste förstå att det ser misstänkt ut när ett företag som tidigare använt sig av uppenbara fejkanvändare för att försvara sig (och med samma hätska tonfall som du just hade i ditt inlägg) plötsligt prisas hejdlöst i en hel rad med trådar som någon lyft upp bara för att rekommendera dem.

    Och härskarstrategier som att kalla mig "kära" (tror knappast det är så du känner för mig) biter inte på mig sörru! Argumentera saken istället för att försöka förminska meningsmotståndaren!
  • Aurelia82

    Vad e det du vill argumentera om?!


    Acceptera istället att folk har olika synpunkter på saker, att jag och andra rekommenderar ett företag som du av någon anledning ogillar.


    Och snälla du, du kan väl inte själv tycka det e ok att bara hoppa på folk och anklaga för både det ena och det andra för att du TROR dig veta saker?!


    Detta e dessutom ett forum, och mitt svar var till för att hjälpa den som startade tråden, inte för att tjafsa om meningslösa saker med dig


    PUNKT:

  • Aniara4
    Aurelia82 skrev 2011-09-21 13:20:04 följande:

    Vad e det du vill argumentera om?!


    Acceptera istället att folk har olika synpunkter på saker, att jag och andra rekommenderar ett företag som du av någon anledning ogillar.


    Och snälla du, du kan väl inte själv tycka det e ok att bara hoppa på folk och anklaga för både det ena och det andra för att du TROR dig veta saker?!


    Detta e dessutom ett forum, och mitt svar var till för att hjälpa den som startade tråden, inte för att tjafsa om meningslösa saker med dig


    PUNKT:


    Samma sak som du, dvs huruvida detta är ett bra företag eller inte. Och att kalla mig "lilla vän" och säga att jag har personliga problem tycker jag inte är relevanta argument i den sakfrågan. Blir företaget bättre för att jag är dum?

    Här är mitt perspektiv:
    Bröllopstorget är ett mycket tacksamt forum för företagare i bröllopsbranchen, eftersom många blivande brudar (och enstaka brudgummar) hänger här och är beredda att spendera mycket pengar. Om någon rekommenderar en här kan det ge mycket inkomster.
    Därför är det ett välkänt fenomen att vissa företag antingen skapar egna fejkanvändare, eller på olika sätt belönar befintliga användare för att rekommendera dem. Flera brudpar har vittnat om att de har erbjudits rabatt på olika tjänster om de talat väl om företaget på BT. Det finns även företag i många andra branscher som avlönar folk för att sitta på olika internetforum och tala väl om dem.

    Därför blir man misstänksam när någon (särskilt om det är en användare man inte känner igen) som blir lite väl entusiastisk över ett företag, eller när någon t.ex. drar upp en massa gamla trådar för att skriva samma rekommmendation i alla. Och i det här fallet gällde det dessutom ett företag som varit omdiskuterat förut, se länken till den tråden ovan.

    Jag såg nu att du faktiskt deltar i andra diskussioner, så jag ber om ursäkt för att jag misstänkte dig för att vara fejk. Men jag står för att jag tycker det här företaget verkar oseriöst, och på samma sätt som du har din frihet att skriva att du tycker det verkar bra så har jag min frihet att skriva att det tycker inte jag.

    Jag försöker också hjälpa trådstartarna i alla de trådar där du skrev ditt tips genom att råda dem att kolla upp företaget lite noggrannare och inte bara ta en främlings tips rakt av.

    Och jag ber hemskt mycket om ursäkt till Cornelia Applehoff för den urspårade tråden! Hoppas du får några bra tips om fina platser i Skåne. Jag har tyvärr inte en aning.
  • Hidalgo

    Hej TS!
    Jag gifte mig på Flädie Mat & Vingård för ett par veckor sedan, eller rättare sagt, vi hade bröllopsfesten där :)
    Men jag vet att man kan gifta sig i deras vingård (mot avgift) om man vill. (http://fladiematvingard.com/)
    Jag och min man är otroligt nöjda med mat, vin och framförallt servicen. Det framgick inte i din fråga om ni skulle ha fest eller inte så tipset från mig är en chansning.
    Titta in på: http://slott.skane.com/Slottiskane

    Lycka till!

Svar på tråden Var i Skåne?