Elak Toastmadame!
Jag och min sambo har bett en nära vän till mig att vara Toastmadame på vårt bröllop, När jag berättade att vi skulle gifta oss blev hon jätteglad och tackade glatt ja till att vara TM, Så långt är allt bra.
Min sambo har varit lite off när det kommer till bröllopsplaneringen och tycker vi kan vänta med att boka lokal, men eftersom vi gifter i början av Mars tycker jag att det vi verkligen borde i alla fall börja titta på lokaler, Anledningen till att han är off är att hans morfar precis har dött och han är självklart ledsen. Vilket jag verkligen förstår, och har därför hållt mig borta från samtals ämnen bröllop ett tag nu.
Jag berättar för min vän att jag är lite stressad över det hela och att jag önskar att han snatr ska kunna börja tänka på bröllopet men att jag sjävlklart förstår att det första man tänker på när man sörjer är inte bröllopslokaler.
Hon säger då, "är du verkligen säker på att han vill gifta sig, det låter som att du pressar honom"
Jag blir såklart ledsen för jag har inte ens tänkt i de banorna. Det var min sambo som fria till mig, han vet att jag vill vara gift innan vi får barn och eftersom vi planerar barn så tyckte vi båda att det var perfekt! Han föreslog ett tidigare datum än mars men det tyckte jag var för nära inpå!
Jag berättar för min sambo om samtalet och frågar honom om det kan vara så, för jag vill hellre att han är ärlig mot mig! Han blir jätteledsen och bedyrar att han älskar mig och vill gifta sig!
Sen i allafall efter det har han verkligen ansträngt sig för att visa intresse och hitta lokal, jag pratar då med min vän igen och berättar hur glad jag är att han deltar nu! Då säger hon, det låter som han känner tvingad för att göra dig nöjd! Jag berättade det för min sambo idag som precis som jag blev ledsen och irriterad på henne.
Nu känner jag bara att jag inte vill ha henne ens på mitt bröllop. Jag är så besviken på henne! Visst Tm går att lösa jag har massa vänner som skulle älskar uppdraget.
Vad tycker ni? Borde jag låta det vara och se hur saker och ting utvecklas eller borde jag säga till henne redan nu att hon inte får vara TM längre?