• Äldre 16 Sep 07:14
    1954 visningar
    4 svar
    4
    1954

    Känns som om allt går åt skogen!!!

    Det började för några dagar sedan. Min bästa väns pappa ligger sjuk... Vet inte hur långt han har kvar. Fasar för att hon inte kommer till bröllopet. Hon är min bästa vän och brudtärna.

    Igår ringde killen som skulle åka till Tyskland för att köpa all dricka till festen. Hans företag har gått i konkurs, så resan är inställd. Nu får vi dra ner till systemet, 10000kr dyrare än tänkt! Hur ska vi ha råd med det?

    Svärfar ligger sjuk och vet inte om han kommer till bröllopet...

    Mina vänner som skulle komma till kyrkan är bortresta eller upptagna!

    Min enda barndomsvän fick inte semestern beviljad så hon kommer inte (bor i USA).

    Tankarna snurrar runt. 2 veckor kvar, vad mer kan gå fel? Gifta blir vi ju men glädjen över detta har blivit lite mindre... Känner mig ledsen... Vill vara en sprudlande glad brud men just nu känns det bara tungt och jobbigt...

  • Svar på tråden Känns som om allt går åt skogen!!!
  • joy
    Äldre 16 Sep 13:18
    #1

    Ush va jobbigt.
    Jag kan tänka mig hur det känns.

    Vet inte ens vad jag ska säga, vad man än kan säga hjälper ju inte så mycket.

    Jag och min pojkvänn var förlovade för 2 år sen vi planerade massor och hade kommit ganska långt med allt.
    Vi hade bokat lokal och kyrka. allt var perfekt!!!

    Så tog det slut. jag var helt förstörd.

    Ett annat par, nära vänner planerade också sitt bröllop, så när vi gjorde slut frågade dom om dom fick ta över lokalen och kyrkan.
    Väldigt okänsligt tyckte jag och du kan förstå hur jobbigt de va.

    Nu är vi tillsammans igen efter 2 år.
    Många människor i vår omkräts är inte överrens... Men det är vårt val.
    Så nu när vi ska gifta oss så är det ända viktiga för mig att få vara hans.
    Dom som vill och kan, fira med oss kommer att vara där. Och resten, missar det.

    Jag hoppas allt löser sig för dig.
    Försök att tänka på allt du har att vara glad för. och tänk lite mindre på det som inte går som du hade hoppats.
    Låt inget förstöra din fina dag Hjärta 

    Kram

  • Liliqu­e
    Äldre 16 Sep 14:53
    #2

    Viktigt nu att du försöker fokusera på allting som går bra, och som kanske till och med blir/blivit bättre än förväntat. Såklart är det lättare sagt än gjort, men om man väl lyckas så gör en mer positiv inställning tyngden lite mindre.

    Jättetråkigt att höra om allt som gått snett, lagen om allts jävighet är konstant.

    Men er dag kommer att bli magisk och du kommer just då och där glömma allt som gått fel! Styrkekramar till dig.

  • Fröken Emma
    Äldre 16 Sep 15:04
    #3

    Man lägger ner så mycket kraft o energi på alla planer och förberedelser, och så plötsligt blir det inte alls som man har tänkt sig. Detta hände mig just för 20 min sedan. Jag blev/är så besviken så jag har sån stor lust att "straffa" personen som satte käpper i hjulet för mig nu, o flytta hela bröllopet.


    Ifs så har jag lite mer tid på mig än dig.
    Men jag förstår frustrationen!!

    Hur stort är bröllopet? Hur många gäster?

    Fokusera på dom som kommer, på maten och på dekorationerna som du har lagt ner så otroligt mycket tid på!!
    Fokusera på din m2b.
    fokusera på lyckan osv osv. Hitta ljuspunkterna.
    Be om hjälp från nära o kära


     


    Styrkekramar till 1 000!!!

  • ElinFa­lk85
    Äldre 16 Sep 15:38
    #4

    men ush! *stryrkekramar*, min första tanke blir om ni kanske kan skjuta på bröllopet? eller gift er på arlanda så åker ni iväg på er bröllopsresa? det kanske kan bli trevligt?

Svar på tråden Känns som om allt går åt skogen!!!