• Anonym (Tokan)

Brudpar som sitter ensamt

Hallå där!

Vi har ett antal familjemedlemmar som inte tål varrandra och som vi absolut inte vill placera vid samma bord. Detta har också lett till att vi helt har skippat iden med honörsbord.

Vi har istället ett antal mindre bord. Men då uppstår problemet med vi var vi ska sitta. Helst skulle vi vilja sitta med vår närmsta vänner, utan släkt (då skulle ingen av våra föräldrar känna sig bortvald) men då detta inte heller känns riktigt rätt (egentligen borde ju släkten gå före en sån här kväll) funderar vi på att sätta oss vid ett eget litet bord och ha alla andra bord uppradade framför oss.

Vad tror ni om denna lösning? Bra, dåligt, idiotiskt? Jag oroar mig inte så mycket för vad andra ska tycka utan mest för att vi ska ha litet tråkigt och känns oss lite avskärmade från övriga festen. Men jag kommer liksom inte på någon bättre lösning...

• Svar på tråden Brudpar som sitter ensamt
  • MuBu

Det tycker jag absolut att du kan göra.
    Jag var på ett bröllop för något år sedan där honörsbordet endast var brudparet och det var inget konstigt med det.
    Inga arga miner heller från någon släkting.

• PimPim83

Jag tycker absolut ni kan göra så! Ska ni ha några tärnor och marskalker? I så fall skulle de kunna sitta vid samma bord som er. Så har det varit på en del bröllop jag har varit på.

• ElliePellie

Så har vi oxå tänkt göra! Våra föräldrar kan vi umgås med vilken dag som helst Skrattande
    Vi ställer 4 pallar framför oss så vem som helst kan komma och sätta sig med oss och om/när det är tal blir det ju lättare för den som håller tal att rikta sig till oss.

• Anonym (Tokan)
    ElliePellie skrev 2011-09-15 11:25:17 följande:
    Så har vi oxå tänkt göra! Våra föräldrar kan vi umgås med vilken dag som helst Skrattande
    Vi ställer 4 pallar framför oss så vem som helst kan komma och sätta sig med oss och om/när det är tal blir det ju lättare för den som håller tal att rikta sig till oss.
    Bra ide med pallar! Den kanske man norpar Glad
Svar på tråden Brudpar som sitter ensamt