• jenniejummie

Förslag på aktiviteter...HELP!

Jag behöver hjälp!

Vigseln är kl.14:00 och den tar kanske max en timme, festlokalen ligger precis över vägen så vi kommer vara där strax efter 15:00. Då serveras välkomstbubbel och lite plock. Middagen tänkte vi servera vid 18:00.

Vad ska vi göra mellan 15:00 & 18:00? Vi kan ju inte mingla i tre timmar...

Vi tänkte först att vi skulle  ha en tipspromenad m lite roliga frågor om oss, men vi gifter oss 111111 så då kan man ju inte riktigt lita på vädret. Det blir ingen höjdare att gå tipspromenad i finskor i drivis och hagel..... Det kan ju iofs vara fint väder, men vi vågar  inte chansa.

Snälla hjälp mig med förslag på vad vi kan hitta på. I sällskapet så är det blandade åldrar från 3år till 70år.

Tack på förhand
    {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Förslag på aktiviteter...HELP!
  • jenniejummie

Ja vi har tänkt på det oxå, men det är ganska trångt...

• Indra

Hej!

*Köp en stooor målarduk samt färger och låt alla gäster måla något! När tavlan är klar ramar ni in den och sätter upp den!

*Ha någon bekant som är duktig med kameran ta kort på ALLA gäster parvis/familjevis, förbered ett album med blanka sidor så att alla par/familjer kan skriva något eller rita

*Klura fram ord som har med er att göra, eller kanske meningar - blanda bokstäverna och se vem som kan lista ut alla.

* Beroende på vad det är för människor, gör omvända charader, dvs att man delar upp alla i lag, en från varje lag sätter sig på en stol framför laget, någon ansvarig har i förväg skrivit upp massa saker, filmtitlar, låtar, ordspråk osv på papper och ställer sig BAKOM den som sitter. Den ansvarige håller upp ordet så att alla i laget kan se förutom den som sitter på stolen. Nu är det upp till alla i laget att göra charaden så att den som sitter på stolen kan gissa på ordet. (Mycket uppskattad lek)

*Eller motsats till ovan, gör "gäster med gester"

*Lägg fram tidningar och kataloger pennor saxar och lim och be gästerna klippa och klistra på papper det som dom känner för er, upplever dagen osv, sätt in allt i en pärm.

*Ha ett bildspel rullandes i lokalen dit alla kommer, be någon som är duktig med kamera att ta kort och fylla på bildspelet allt eftersom. Bildspelet från början kanske bara är på er två från de ni var små, sedan när ni är på semester osv, under kvällen kommer bilder från vigseln, middagen, mingel osv osv..

*Är man vågad (det är inte jag) så kan man ha allt till bröllopstårtan i lokalen och gästerna får dela upp sig i team och baka tårtor som sedan sätts på ställning eller hur man nu tänkt sig ha bröllopstårtan. (man kan ju ha en liten tårta som är beställd som brudparet skär av).

Vi kommer att åka iväg på fotografering efter vigseln, så vi ska oxå ha lite aktiviteter till gästerna. Vi kommer dock att gifta oss på sommaren och då hoppas vi på tex tipspromenadväder :)

Lycka till

//Indra

• AlwaysAndForever2012
    Indra skrev 2011-09-15 10:50:21 följande:

Hej!

*Köp en stooor målarduk samt färger och låt alla gäster måla något! När tavlan är klar ramar ni in den och sätter upp den!

*Ha någon bekant som är duktig med kameran ta kort på ALLA gäster parvis/familjevis, förbered ett album med blanka sidor så att alla par/familjer kan skriva något eller rita

*Klura fram ord som har med er att göra, eller kanske meningar - blanda bokstäverna och se vem som kan lista ut alla.

* Beroende på vad det är för människor, gör omvända charader, dvs att man delar upp alla i lag, en från varje lag sätter sig på en stol framför laget, någon ansvarig har i förväg skrivit upp massa saker, filmtitlar, låtar, ordspråk osv på papper och ställer sig BAKOM den som sitter. Den ansvarige håller upp ordet så att alla i laget kan se förutom den som sitter på stolen. Nu är det upp till alla i laget att göra charaden så att den som sitter på stolen kan gissa på ordet. (Mycket uppskattad lek)

*Lägg fram tidningar och kataloger pennor saxar och lim och be gästerna klippa och klistra på papper det som dom känner för er, upplever dagen osv, sätt in allt i en pärm.

*Ha ett bildspel rullandes i lokalen dit alla kommer, be någon som är duktig med kamera att ta kort och fylla på bildspelet allt eftersom. Bildspelet från början kanske bara är på er två från de ni var små, sedan när ni är på semester osv, under kvällen kommer bilder från vigseln, middagen, mingel osv osv..

*Är man vågad (det är inte jag) så kan man ha allt till bröllopstårtan i lokalen och gästerna får dela upp sig i team och baka tårtor som sedan sätts på ställning eller hur man nu tänkt sig ha bröllopstårtan. (man kan ju ha en liten tårta som är beställd som brudparet skär av).

Vi kommer att åka iväg på fotografering efter vigseln, så vi ska oxå ha lite aktiviteter till gästerna. Vi kommer dock att gifta oss på sommaren och då hoppas vi på tex tipspromenadväder :)

Lycka till

//Indra

OJ vad idéer du hde :) lät ju riktigt skoj.. gäller bara att man har gäster som "tål" skoj..haha. jag tycker sådant är kul, men finns ju endel stelisar
  • jenniejummie
    Indra skrev 2011-09-15 10:50:21 följande:

Hej!

Lycka till

//Indra

ÅÅ tack Indra för förslagen och för att du tog dig tid att hjälpa mig!
    blev tårögd när jag läste om bildspelet....det kan ju bli hur fint som helst. Börjar visst bli lite blödig nu när det börjar närma sig.....hur ska det här sluta... Gråter
  • Fröken Emma

Vet du vad jag tycker?!?

Att det ska dina värdar/värdinnor/tostmaster/tärnor/marsalker mfl få i uppgift att lösa. För då blir det ju lite roligt för dig oxå ;)

• lilly7

Vi tänkte ha karoke och en trubadur som underhåller.

Färg är jag lite tveksam till då alla har finkläder på sig.

• jenniejummie
    Fröken Emma skrev 2011-09-15 12:35:38 följande:

Vet du vad jag tycker?!?

Att det ska dina värdar/värdinnor/tostmaster/tärnor/marsalker mfl få i uppgift att lösa. För då blir det ju lite roligt för dig oxå ;)

Bra idé! Då är det isf en sak mindre att tänka på...he he
  • Fröken Emma
    jenniejummie skrev 2011-09-15 21:54:00 följande:
    Bra idé! Då är det isf en sak mindre att tänka på...he he
    precis, och så får du lite suprice!
    Jag känner att jag håller på att planera sönder vårt bröllop. Men jag vill ju ha överaskningar!!!
    så jag ska be mina nära att ex pimpa stugan vid vattnet där vi ska bo i på bröllopsnatten. Och sen komme på ått till minglet och under middagen.
  • jenniejummie
    Fröken Emma skrev 2011-09-16 08:59:17 följande:
    precis, och så får du lite suprice!
    Jag känner att jag håller på att planera sönder vårt bröllop. Men jag vill ju ha överaskningar!!!
    så jag ska be mina nära att ex pimpa stugan vid vattnet där vi ska bo i på bröllopsnatten. Och sen komme på ått till minglet och under middagen.
    Ja, precis så känner jag mé! Jag planerar och planerar och planerar. Vi som vill ha ett lättsamt och inte så stelt bröllop!! hehe
    Och jag älskar överraskningar, det är man ju inte direkt bortskämd med... =)
  • durrasflikka

Har blivit av med hela min favoritlista med olika inlägg här så får fixa ny igen så nu puffas många gamla inlägg upp av mig..

Svar på tråden Förslag på aktiviteter...HELP!