• AlwaysAndForever2012

    Vilket lite finare papper går använda i vanliga skrivaren till inbjudningskorten?

    Hej, sitter för att beställa papper till festhäfte och inbjudningskort.
    Vill kunna skriva ut lite från datorn med själva texten mm, men vill ju inte ha det vanliga skrivvpappret som ligger i. det är ju så tunt och tråkigt. Vet ni vad de kallar papper man gör egna kort med som är lite tjockare men inte för tjocka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 17:35
    NI kanske även kan det med vad för lim/tejp ska jag ha för att det inte syns igenom eller blir vågigt?

  • Svar på tråden Vilket lite finare papper går använda i vanliga skrivaren till inbjudningskorten?
  • Nudax

    Köpte själv sådant idag! =) Har testat skriva ut också och det blir superfint och bra (dock på jobbets skrivare, vet inte om det går lika bra i en egen liten skrivare hemma) Kan inte hitta vad det heter nu, och jag har pappren på jobbet, men de jag köpte finns både på Akademibokhandeln och Bokia/"Åherbloma" (d.v.s. förmodligen de flesta bokhandlar) och kostar 119kr för 50 A4. Det är ett vitt lite tjockare finare papper.

  • AlwaysAndForever2012
    Nudax skrev 2011-09-14 18:12:52 följande:
    Köpte själv sådant idag! =) Har testat skriva ut också och det blir superfint och bra (dock på jobbets skrivare, vet inte om det går lika bra i en egen liten skrivare hemma) Kan inte hitta vad det heter nu, och jag har pappren på jobbet, men de jag köpte finns både på Akademibokhandeln och Bokia/"Åherbloma" (d.v.s. förmodligen de flesta bokhandlar) och kostar 119kr för 50 A4. Det är ett vitt lite tjockare finare papper.
    Hehe, om du hittar svaret så skriv gärna :) undra om det finns i min färg
  • Nudax

    hehe såg först nu att det var "du" =P (Är väl vi som mailar också?) Lite roligt att jag alltid lyckas vara inne och svara just på dina trådar, men är väl för att vi tänkt/gör rätt mycket likt också =P Appropå det ska jag se till o svara på ditt mail nu =D

  • PimPim83

    I vissa webbshoppar som säljer papper skriver dom ut om det går att använda i  vanliga skrivare. Exempelvis detta pappret som jag gillar, där skriver dom att det går att använda i både laser och bläckstråleskrivare. Vanligt kontorspapper brukar väl väga ca 80 g och detta väger tydligen 125 g, så lite tjockare är det. Kanske inte så tjockt som du vill ha det. Annars kanske du kan maila någon butik och fråga om de har något papper som de rekommenderar?

    pappersbiten.se/butik/index.php&cPath=8_136&products_id=221

  • Ailurus

    Tapeter funkar om de inte är alltför glatta, det är bara att klippa till A4-storlek. Testa på en liten bit först.

  • LiveForever

    Jag har bara provat mig fram.. och svurit när det fastnar i skrivaren :D


    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • aniara

    Jag har köpt lite grövre papper på Gallerix som ska funka i skrivaren. De fanns i en massa olika färger och med matchande kuvert, och även färdiga "stommar" till kort i olika storlekar. A4-pappren kostade strax under 3 kr st och kuverten strax under 4 kr st. Det står Papperix på kvittot, jag antar att det är Gallerix eget namn på det.

  • Fjärilen

    Skrivare klarar olika papperstjocklekar. Skrivaren som vi använde klarade upp till 200g. Det är som kartong typ.

    Sedan så finns det ju papper på akademibokhandeln eller Panduro som är 100g som är tjockare än vanligt och blev jätte bra att skriva ut på. Kolla skrivarens manual hur tjocka papper du får skriva ut på.

    http://www.pandurohobby.se/search?q=brevpapper

Svar på tråden Vilket lite finare papper går använda i vanliga skrivaren till inbjudningskorten?