• pernilla82

Normalpris för trubadur/band/ DJ?

Hej,
    Jag och min sambo ska gifta oss i September 2010 och har börjat se oss omkring efter musik underhållning till bröllopet. Det vi hittentills har stött på har varit väldigt dyrt ( iallafall tycker jag det Obestämd). Runt 8000kr vi de ha för runt te timmars spelande.
    Vi bor i Enköping.
    Vad har ni för erfarenheter av priser gällande detta? Är det jag som är snål hihi?

Vill ha levande musik Cool
    Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Normalpris för trubadur/band/ DJ?
  • jkbr

Vi hade jätte duktiga dj,s Panic ljud och ljus från eskilstuna. (bara googla så hittar du dom)
    vi betalade 4500 för fyra timmar med dj  då ingick det deras resväg( dom åkte ca 3 mil en väg) och discoljus.
    Dom var jätte duktiga och har spelat på massa bröllop.  Kolla med dom dom åker säkert till Enköping.
    Alla dansade och jag tycker personligen att det blir mer dans med dj än trubadur och band.
    Jag var också tvivlade om det var värt det men det är stor skillnad på att ha en dj men discoljus och allt som kommer dit för att spela, folk blir mer sugna på att dansa då än till bara tex spotify.  Jag är supernöjd med dom och att jag valde dj och inte nått halvdant coverband som man får för samma pengar.

• jkbr

såg nu att du ville ha levande musik :) men då får man betala minst det dubbla för att få nått någorlunda bra så dj kan vara en bra budget alternativ menar jag :)

• Aleta

8000:- för ett band låter inte farligt tycker jag. Hur många är de?

• Mats Showfabriken

8000 kr för ett band och tre timmar speltid är väldigt bra pris.

• MrsT2011

Vi hade en jätteduktig trubadur som skapade after ski-stämning med en massa grymma partylåtar. Han tog 4000 kr för tre timmar, mkt bra pris! En duo kostar normalt ca 8000 kr och ska man ha ett helt band får man räkna med minst 10000 kr.

• Sörön10

Ska du tex ha ett amatörstorband på bra nivå får du betala 10-15000 så då blir det ju ännu dyrare! 

Håller med övriga, 8000 är ett bra pris! Är det svart eller vitt? Beror ju också på hur många de är om det är ett rimligt pris eller ej, helst om det är svart... 

• queenelin

Vi betalar 8000 kr för tre timmars spelning av två killar med ljud och ljus inkluderat. Vi bor i Stockholmsområdet. Som jag har förstått det så är det ungefär så mycket det kostar.

• pernilla82

Tack för alla bra svar. Känner mig mer tillfreds med priset nu när jag har läst era innlägg!!

Svar på tråden Normalpris för trubadur/band/ DJ?