• BeMine
    Äldre 11 Sep 09:05
    2999 visningar
    11 svar
    11
    2999

    Kina-kostymer?

    som rubriken lyder, kan man beställa mannens kläder ifrån någon kina sida?


    jag har letat i flera timmar utan vidare resultat!

  • Svar på tråden Kina-kostymer?
  • Äldre 11 Sep 09:15
    #1

    T.ex. Sutopia syr upp i Vietnam tror jag (www.suitopia.se), men har en svensk mellanhand, det tycker vi var bra. Vi köpte fyra kostymer från dem.


  • lii1
    Äldre 11 Sep 09:19
    #2

    Varför inte köpa på dressman där dom kostar runt 700- och uppåt. Tycker de är billigt för en märkes kostym alltså.lättare att testa sej fram

  • Jane
    Äldre 23 Sep 14:51
    #3

    Jag har också hittat www.suitopia.se tycker dom verkar jätteseriösa och dom har fina modeller och rimliga priser, tycker som ClaraH att det är skönt med svenskar som mellanhand.


     


    Jag har även hittat på andra sidor:


    www.lightinthebox.com

  • Jane
    Äldre 23 Sep 14:59
    #4

    Vet dock inte om www.lightinthebox.com är så seriösa, i och med att man hört dåliga kommentarer om deras brudklänningar.

  • Jane
    Äldre 23 Sep 15:00
    #5
    ClaraH skrev 2011-09-11 09:15:56 följande:
    T.ex. Sutopia syr upp i Vietnam tror jag (www.suitopia.se), men har en svensk mellanhand, det tycker vi var bra. Vi köpte fyra kostymer från dem.
    Har ni bilder på någon kostym man kan se?
  • BeMine
    Äldre 24 Nov 21:19
    #6

    ja dressman har jag inte ens tänkt på *dumma mig*


     


     


    men vars köper man denna stiliga väst (kan ej namnet) som man bär innanför kavajen?

  • Josefi­n521
    Äldre 25 Nov 08:50
    #7

    Skulle absolut inte satsa på dressman om jag vore dig, inget som sitter som det ska. Pösigt och slafsigt. Sy upp en kina istället, där kan du ange exakta mått. Det sista man vill göra är att kolla på bröllopsfoton med fladrande byxben eller byxben som slutar aldelles för tidigt eller för sent.

  • BeMine
    Äldre 25 Nov 09:54
    #8

    nej det vill jag verkligen inte ha, helt rätt!

  • Jane
    Äldre 25 Nov 10:01
    #9

    Jag kan hålla med om att dressmann har tråkiga kostymmodeller, de kanske passar mer till äldre män som jobbar på kontor, men till ett bröllop är dom inte eleganta alls.

    Jag har hittat fina kostymer på www.landybridal.com frågan är då hur pass bra dom är.


  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 25 Nov 12:07
    #10

    Hej, vi köpte bröllopsplaggen ifrån www.Suitopia.se, det var väldigt enkelt och min man har köpt ett par till efter det. Dom hade riktigt snygga bröllopsvästar. Finns massa kundbilder på http://www.suitopia.se/sv/customer-gallery/

    /Sara 

  • Jane
    Äldre 25 Nov 13:13
    #11
    Sassabrassamandelmassa skrev 2011-11-25 12:07:36 följande:
    Hej, vi köpte bröllopsplaggen ifrån www.Suitopia.se, det var väldigt enkelt och min man har köpt ett par till efter det. Dom hade riktigt snygga bröllopsvästar. Finns massa kundbilder på www.suitopia.se/sv/customer-gallery/

    /Sara 
    Jo, jag har också varit inne på deras sida och kollat på alla nöjda kunders foton. Vad välsydda och exklusiva kostymerna ser ut! Är dem det? Har du kanske en bild på nån kostym i beställt därifrån?
Svar på tråden Kina-kostymer?