• Therese142

    Biljett + pass = samma namn men..

    jag har ett litet problem, vi ska resa iväg med jobbet nu i slutet av september. Biljett är bokad i gamla namnet och jag har ett pass med det gamla namnet men nu när jag kollar på SKV:s hemsida upptäcker jag att namnbytet har gått igenom. Trodde det inte skulle gå så fort som det gjorde.. Jag ringde till polisen tidigare i veckan för att jag var osäker på om jag skulle ändra allt om nu namnbytet skulle hinna gå igenom men de sa att det inte är något problem, så länge pass och biljett har samma namn.. men jag är fortfarande osäker, någon annan som fått samma svar ??


    Vill inte direkt fastna i ett annat land eller inte få resa ut..

  • Svar på tråden Biljett + pass = samma namn men..
  • Vickymb

    Det är inga problem...jag har varit gift i ett år och inte inte ändrat mitt pass ännu...det är för jag bor i Danmark och är oftast i sverige på helger (eller utanför polisens pass enhets öppetider)...men jag har flygit med mitt gamla namn hela tiden.
    Kanske inte skulle göra det om jag var på väg till USA men jag har inte upplevt några som helst problem och jag har flygit till Paris, Doha, Columbo, Bologna och Stockholm det sista året.

  • anne på grönkulla

    ta med ett personbevis där namnbytet framgår - inom några månader ska det funka att inte ha bytt id-handlingar, men att kunna styrka det är bra. Troligen behövs det bara om ni råkar ut för något som gör att myndigheter behöver titta extra.

  • MagicBride

    Jag var på bröllopsresa i USA i gamla namnet trots att namnbytet gick igenom en vecka innan avfärd - men eftersom passet och biljetten hade samma namn så var det ingen som ifrågasatte någonting


Svar på tråden Biljett + pass = samma namn men..