• lana82­2
    Äldre 9 Sep 14:49
    6130 visningar
    23 svar
    23
    6130

    Hur mycket betalar ni för bröllopsbilder? Tips i Malmö???

    Nu vill jag gärna hitta en fotograf och hoppas ni kan hjälpa. Brukar man ta fotograf överhuvudtaget? Vad kostar det? Vill inte betala hur mycket som helst. Samtidigt vet jag inte alls vad det kostar? Gärna I Malmö.

  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bröllopsbilder? Tips i Malmö???
  • Äldre 19 Dec 15:21
    #11

    Om du inte har någon budget över till fotograf så kan du alltid ta en amatörfotograf som vill börja etablera sig på bröllopsmarknaden.


    Vi hade kontakt med en kille som heter Christoffer i malmö hans minsta paket gick på 1400 och vi fick se en del av hans bilder som var riktigt fina. Hans mejl är gbn_ron@hotmail.com om du vill höra med honom.

  • Singoa­lla
    Äldre 4 Jan 12:39
    #12
    Kontakta Therése på Ateljé Hoddan www.ateljehoddan.se!! Vi hade henne på vårt bröllop och är verkligen supernöjda (både med bilderna och henne som person)!!!! Vi fick ett fantastiskt bra pris... kolla med henne om hon erbjuder det fortfarande!
  • Tokig
    Äldre 28 Feb 09:48
    #14

    Har du någon kontaktuppgift till din fotograf?

  • Tokig
    Äldre 28 Feb 09:48
    #15
    förlovadflicka skrev 2011-09-09 18:21:50 följande:
    Hon som tagit mina trash the dress bilder (finns på bloggen nedan) är från halmstad men fotar i skåne också och kostar 1000 i startavgift och sedan 500 i timmen (tror jag). Måste bara rekommendera henne, jag blev verkligen jättenöjd och hon var en supergo tjej :)
    Sorry... citatet kom in med i första.

    Har du någon kantaktuppgift till din fotograf?
  • Äldre 8 Mar 20:06
    #15
    vikipiki skrev 2011-10-15 22:29:55 följande:
    Vi blev jättenöjda med våra bilder, vi hade www.jnsvision.net på vårt bröllop, vi  gifte oss utomlands och de var väldigt trevliga. Vi betalade 30.000:-, det var två fotografer med oss hela dagen, sen ingick alla bilder på skiva + en fotobok och bildspel. Vi tyckte det var värt så mycket, för jämfört med många andra fotografer som vi kollat så fick vi mycket för pengarna. Lycka till :)
    Kul att ni blev nöjda...men allvarligt 30000 för det?  jag tror vi måste höja ...betalar man allvarligt så mycket..skrämmande ..och vi är också två
  • Ulrica­371
    Äldre 6 Apr 23:34
    #16
    Bollan skrev 2012-03-08 20:06:36 följande:
    Kul att ni blev nöjda...men allvarligt 30000 för det?  jag tror vi måste höja ...betalar man allvarligt så mycket..skrämmande ..och vi är också två
    Haha, eller hur....måste se över priserna!  
  • Martin­ag
    Äldre 16 Apr 10:42
    #17

    En som är väldigt duktig är Jens C Hilner. Vet inte vad han kostar men man blir så inspirerad av hans bilder ta en titt i hans galleri. Han ta rlite annorlunda bilder.    www.jenschilner.com/wedding  lycka till allihopa.


  • Äldre 16 Apr 13:07
    #18

    Daniel Åberg tog bilder på oss förra året och vi blev jättenöjda så vi anlitar honom som bröllopsfotograf också. http://abergfoto.se/

  • Fröken Fin
    Äldre 16 Apr 16:13
    #19

    Vi hade följande fotografering: porträttfotografering innan vigsel (ca 1- 1,5 h), mingelbilder bland gästerna före och efter vigseln, fotografering under vigseln samt spontant ihopfösta "gruppbilder" under minglet efter vigseln (brudpar med föräldrar, brud med tjejkompisar, brudgum med killkompisar, gruppbild på samtliga gäster med brudpar etc).

    Vi valde ca 30 bilder som fotografen redigerade lite (dels enligt önskemål, och dels som hon själv valde att fixa till färgerna etc) och vi fick dem och alla andra högupplösta på skiva. (Detta var mkt viktigt för oss, att vi fick alla bilder i högupplöst format så vi själva kan fixa fotobok, förstoringar etc) Totalt blev det över 500 bilder.

    Porträttfotona och vigselfotona blev jättefina, men det vi är mest nöjda över är faktiskt att hon fotade våra gäster så mycket då man som brudpar var så upptagen med allt under dagen så man knappt hann umgås med gästerna. Därför är det extra kul att ha så fina foton på alla våra fina gäster!

    Detta kostade oss 5000 kr och vi är så himla nöjda med hennes jobb! Så man måste inte lägga 30 000 om man inte tycker man har råd med det, jag lovar. :o)

    Vi tog porträttfotona i Malmö och hade vigseln utanför Staffanstorp så fotografen fick ju även lite reskostnader som vi inte behövde betala extra för.

    Att lägga en liten slant (som jag ändå tycker 5000 var i sammanhanget) på en bra fotograf är faktiskt värt det 100 gånger om! Förutom maken och ringen är det ju fotona man har kvar efter sin stora dag som man planerat så mycket inför... ;o)

    Lycka till!

  • Äldre 16 Apr 16:28
    #20

    Vi har inte gift oss än, men vi kommer att anlita en fotograf som heter Fredrik & jobbar i Malmö (kommer från löddeköpinge).


    http://www.elvanfoto.se/


    Han utformar ett paket som ni känner er nöjda med & priser finns på hans hemsida! Riktigt trevlig kille som verkligen tar sig tid att lyssna & förstå vad man vill ha :) Efteråt redigerar han alla bilderna & retusherar ett antal som ni väljer ut, sen levereras ALLA högupplösta på cd & finns på ett webalbum.

  • Dianna
    Äldre 30 May 21:01
    #21

    vill bara rekommendera Scott Vance. Han finns i skåne och har jätte bra priser! Han fotograferade oss och jag är så jäkla nöjd!

    Han fotade i 2 timmar ( vigsel, mingel och våra bröllopsbilder samt gruppfoto på alla gästerna) det betalade vi 1600 kr för!! Och då ingick en träff innan det och milersättningen!

    www.scottrvance.se

  • ulejo
    Äldre 18 Jul 00:21
    #22

    Jag tipsar om Karin Christiansson: http://www.karinchristiansson.se/Brollop


    Vi kunde inte ha fått bättre bilder :)

  • anette­83
    Äldre 18 Jul 10:39
    #23

    Som jag redan gjort på 2 andra ställen så rekomenderar jag Ovski Media som är både duktiga samt har bra priser... ovanpå det så är de verkligen supertrevliga!! :) Vi anlitade dem för både film och foto och är supernöjda med resultatet. Du kan kolla på deras hemsida Ovski.se

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för bröllopsbilder? Tips i Malmö???