• teddy66

    Hur ser hållaren ut.

    Pratade med floristen härom veckan och jag har en hyfsad klar bild om hur jag vill ha min bukett. 
    Lätt droppformad med röda rosor och två vita liljor och lite grönt gräs. Vill gärna hålla i stjälkarna som är lindade med vitt band. Jag vill då inte använda mig av en "hållare"  Men floristen verkade skeptisk men med det dropphänget jag ville ha trodde hon det borde funka.  Men vill inte ha den helt rund och så det ser ut som man tappat några rosor typ.

    Vad tror ni? Funkar det att binda utan hållare s¨å det ser vettigt ut? Hur ser sådana hållare ut? Oasis?



     
  • Svar på tråden Hur ser hållaren ut.
  • 20th century fox

    det är så litet häng på den buketten så man kan nog göra den handbunden och sedan  "stifta" några rosor till hänget. det är nog lättare att göra den i hållare och om floristen föredrar det så ser man ju knappt om det är handtag eller stjälkar för du håller ju din hand där....bara en tanke från en anna florist.

  • teddy66

    tack för tanken. Var lite meningen att kanske någon florist här inne skulle komma med lugnande råd. :)
    Är lite orolig, vill ju inte att det ska vara en stor ful plast hållare. Finns nog några som ser vettiga ut.
    Ska ringa och prata med henne. 

  • 20th century fox

    själva hållaren är apful i plast och ser ut typ som en mikorfon, men man brukar dekorera den med något vackert band så det ser elegant ut. om det är en duktig florist så får du en vacker undersida och ett fint och skönt handtag att hålla i så det behöver du inte oroa dig över.

    Det finns också en hållare med smalt handtag. En gång när en brud ville ha stjälkar att hålla i gjorde jag ett fejk handtag av stjälkar som jag satte runt detta plasthandtag och sedan lindade ett sidenband. ¨så fick hon stjälkar att hålla i och jag kunde göra buketten i oasis istället :)

  • teddy66

    Det var de jag misstänkte. 

    Va påhittigt med stjälkarna. 

Svar på tråden Hur ser hållaren ut.