• Eva03

Dekorering av festlokal på egen hand..?

Har en lokal att dekorera inför bröllopsfesten, valsen och tårtan i Boråsområdet. (Middagen är i en annan lokal). Är ca 85 personer. Blommor får en florist arrangera, men resten, som dukar, tyg i tak, gardiner, stolskappor, belysning  m.m. Hur gör alla? Gör ni allt själva, hjälp från anhörig, hyr ni in dekoratör och vad kan det kosta rimligtvis?

Är orolig att jag tar mig vatten över huvudet att dekorera själv med ex. mamma som hjälp. Vill ju inte stå sönderstressad på bröllopsdagen.

• Svar på tråden Dekorering av festlokal på egen hand..?
  • förlovadflicka

Vi har planerat dekorationerna i stort sett själva, men hela våra familjer kommer och hjälper till dagen innan :) Det är jättekul att fixa själv, vi har öppet hus i en lokal som vi pyntar själva och middagen på en restaurang, så vi behöver inte duka och hålla på (bara sätta fram tårtos osv). Det är jättekul faktiskt :)

• SnartFruSir

Vi var 4-5 st som dekorerade vår lokal, gjorde all dukning och även de små blomsterarrangemang som fanns på borden. Vi valde att hyra vår lokal från torsdagen, och jag tror det var de bästa 300 kr extra som vi betalat. Allt som allt tog all dekorering ungefär 10 timmar. Blommorna gjorde vi på fredagen och vissa finjusteringar, men så gott som allt var redan färdigt, och det var skönt att kunna stressa ner istället för upp.

Så här såg lokalen ut innan

och så efter... Inte världens bästa bild, för den är tagen i motljus med mobilkamera. Men jag hoppas du ser hyffsat ändå.

I taket hänger odlingsväv. Fantastiskt bra tips från Moster Stina här på BT :)

• RiNa

Hur lyckades ni få upp tyget i taket? Vad fäste ni det och ljusslungorna med? Vad är det för ljusslingor? Är sååååå jättefint!!! Vill oxå göra så =)

• TheD

Vi fixade lokalen med mina föräldrar, min syster och hennes pojkvän. En del av hela bröllopet är att fixa en ev lokal...tycker jag :) Vi spelade musik och dansade lite mellan påklädning av stolarna osv. Vi hade jättekul!

Svar på tråden Dekorering av festlokal på egen hand..?