LisaEleonor skrev 2011-09-07 15:34:52 följande:
jo, jag ska göra nya naglar till bröllopet. Men de gamla måste ju gå att bli av med på något sätt. Det kan inte vara så att bara för att man en gång satt på lösnaglar så måste man alltid ha det.
Nej men självklart är det inte så att man måste fortsätta med akrylnaglar för att man en gång har skaffat det, det är det väl ingen som har sagt heller?
Gå tillbaka till stället där du gjorde naglarna och be att de tar bort dom,det är väl inte så svårt ?
Gå dit och boka en tid eller ring och boka tid för borttagning?
Det är dom vana vid kan jag lova, det är inget konstigt att boka tid för att få naglarna borttagna. Varför ringer du inte bokar en tid?
Vill du inte gå tillbaka till det stället, är det problemet?
Ring och fråga om de vet nåt annat sätt att få bort naglarna om du inte vill gå dit och betala för att få bort naglarna.
Jag tror att man kan köpa en lösning på typ Åhléns eller Kicks, den lösningen löser upp naglarna men jag skulle inte rekommender att du gör det, det tar tid och naglarna skadas väldigt lätt. Om det är första gången du har akrylnaglar så är det bättre att du går till stället som gjorde dom och får naglarna borttagna, det är inte så lätt som det låter att ta bort dom själv.