• LisaEleonor

Behöver hjälp med lösnaglar!

Jag skaffade akrylnaglar för några veckor sedan. Det var första gången jag hade det, tänkte prova någon månad innan bröllopet så jag visste att jag kunde ha det. Men nu har de växt ut massor och ser inte lika snygga ut. Problemet är att jag får inte av mig dem!

Ganska fånigt men jag hade inte en tanke på att fråga när jag gjorde dem. Bara klippa av fungerar inte för det är mönster på dem som kommer se konstigt ut då. och måla över dem går inte för jag har stenar på två fingrar... Acceton fungerade inte heller.

• Svar på tråden Behöver hjälp med lösnaglar!
  • 4everwe2

Gå dit du gjort dom och be dom fixa till dina naglar. Om du inte gjort dom själv

Fru Björk
  • fruhgan

Du måste gå tillbaka och be att de tar bort dom alt tar bort och gör nya om du vill ha såna naglar till bröllopet.

• LisaEleonor

jo, jag ska göra nya naglar till bröllopet. Men de gamla måste ju gå att bli av med på något sätt. Det kan inte vara så att bara för att man en gång satt på lösnaglar så måste man alltid ha det.

• 4everwe2

Om du gjort dom sjävl finns det ett medel man kan köpa som man doppar naglarna i så ska dom lossna

Fru Björk
  • fruhgan
    LisaEleonor skrev 2011-09-07 15:34:52 följande:
    jo, jag ska göra nya naglar till bröllopet. Men de gamla måste ju gå att bli av med på något sätt. Det kan inte vara så att bara för att man en gång satt på lösnaglar så måste man alltid ha det.
    Nej men självklart är det inte så att man måste fortsätta med akrylnaglar för att man en gång har skaffat det, det är det väl ingen som har sagt heller?
    Gå tillbaka till stället där du gjorde naglarna och be att de tar bort dom,det är väl inte så svårt ?
    Gå dit och boka en tid eller ring och boka tid för borttagning?
    Det är dom vana vid kan jag lova, det är inget konstigt att boka tid för att få naglarna borttagna. Varför ringer du inte bokar en tid?
    Vill du inte gå tillbaka till det stället, är det problemet?
    Ring och fråga om de vet nåt annat sätt att få bort naglarna om du inte vill gå dit och betala för att få bort naglarna.
    Jag tror att man kan köpa en lösning på typ Åhléns eller Kicks, den lösningen löser upp naglarna men jag skulle inte rekommender att du gör det, det tar tid och naglarna skadas väldigt lätt. Om det är första gången du har akrylnaglar så är det bättre att du går till stället som gjorde dom och får naglarna borttagna, det är inte så lätt som det låter att ta bort dom själv.
  • LisaEleonor

Jag ska gå och fixa nya naglar nästa vecka och då får de ta bort de gamla. Trodde bara att de gick att ta bort själv. Trodde inte att jag skulle behöva gå och betala för att bli av med dem.

• ElinS

Alltså det bästa är väl att gå till en salong och ta bort dem, men man kan ju fila ner dem själv...både på längden och "tjockleken" så att det blir så jämt som möjligt och sen vänta på att de ska växa ut. Kanske lägga ett lack på så att det ser lite finare ut.

Köp en grov bra nagelfil så går det bra, och sen en finare för att få det jämt.

• Charmina
    LisaEleonor skrev 2011-09-08 17:08:03 följande:
    Jag ska gå och fixa nya naglar nästa vecka och då får de ta bort de gamla. Trodde bara att de gick att ta bort själv. Trodde inte att jag skulle behöva gå och betala för att bli av med dem.
    Om du ska fixa nya naglar nästa vecka så komemr dom inte behöva ta bort dessa utan dom kommer fylla på där utväxten är och fila till dom osv. Det kallas påfyllnad och det är det man gör när man har akrylnaglar..man fyller på var 2-4 vecka.

Då ska du dessutom bara betala för påfyllnad och inte ett nytt sett!

Lycka till
  • Juni2012

Gå och fyll på naglarna så att dom håller sig snygga istället. Att ta av och sätta på igen kommer inte att göra dina naglar något gott eftersom den egna nageln hinner bli ännu mer sliten än vad den redan är av akrylen.

Men går man till en salong och får sina naglar gjorda är det långt ifrån samma sak som att gå till Åhléns och köpa färdiga tippar som man limmar på. Naglar som är gjorda på salong är liksom gjorda för att sitta!

Är det panik och du inte får någon tid så kan du fila försiktig ovanpå materialet (alltså bort med ytskiktet som troligen är blankt) och lägg sedan små omslag med bomull som är dränkta i aceton och rulla in i folie. Låt dom sitta ett bra tag, sen brukar det ha löst sig iaf lite så att du kan hjälpa till att försiktigt skrapa bort det som är uppluckrat och sedan lägga på aceton igen. Dålig förklaring såhär på morgonen, är jag ledsen. ;) Men jag hoppas du förstår.

• LisaEleonor

Tack för alla svar. Har en tid på en salong på tisdag för att fixa naglarna till bröllopet. Fram tills dess får jag stå ut med att de ser lite sisodär ut =)

Svar på tråden Behöver hjälp med lösnaglar!