• Jippi

Det går så snabbt!

Jag har precis varit på två bröllop, och reagerat på båda att allt går så snabbt. Det känns som att vigseln precis är färdig, och så är kl 01...
    Jag har en massa saker jag vill hinna med, inte minst ta en massa bilder tillsammans med alla gäster. Men det känns som att det kan bli stressigt, när man (som vi hade tänkt) viger sig kl 15.

Hur gör ni andra för att få dagen att räcka till? =)

• Svar på tråden Det går så snabbt!
  • förlovadflicka

Vi vigs redan vid 13, annars hade vi aldrig hunnit med någonting, hihi :)

Får gå upp rätt tidigt och börjar fixa håret vid halv sju (men spolarna ska vara i en halvtimme och svägerskan som är frisör kommer hem till mig så jag kan äta frukost och sminka mig medan de sitter i... Ok, lite orealistiskt, frukost innan halv sju då!)

Sedan ska vi fotograferas vid ca 10 och fram till 12, vigsel 13, öppet hus i lokal mellan 15-18 så att alla som vill kan få vara med och fira och sedan bröllopsmiddag med de närmstaste på restaurang kl 19 och framåt.

Det kommer säkert gå jättesnabbt när man väl är där! :)

• Jippi

Ok, så ni ska ta bilderna innan vigseln? Jag vill ju helst att min M2B först ska se mig när det är dags, men det är ju helt klart ett alternativ.
    Men vi kommer bara att ha en fest, så alla gäster som är på vigsel ska också vara med på festen med middag.

Vi ska vigas utomhus och jag har funderat på att vi skulle servera bröllopstårtan direkt efter vigseln på platsen där vi viger oss, den är nämligen hur vacker som helst! =)

• PimPim83
    Jippi skrev 2011-09-06 18:34:29 följande:
    Ok, så ni ska ta bilderna innan vigseln? Jag vill ju helst att min M2B först ska se mig när det är dags, men det är ju helt klart ett alternativ.
    Men vi kommer bara att ha en fest, så alla gäster som är på vigsel ska också vara med på festen med middag.

Vi ska vigas utomhus och jag har funderat på att vi skulle servera bröllopstårtan direkt efter vigseln på platsen där vi viger oss, den är nämligen hur vacker som helst! =)
    Om du vill att din M2B ska se dig först när det är dags men det är mer praktiskt för er att fotograferas innan vigseln så kan du be fotografen att ta sk "first look" bilder (tror jag det heter). Det vill säga fotografen och din m2b väntar på ett ställe och du kommer gående så fångar fotografen er på bild när ni ser varandra för första gången på er bröllopsdag. Det tycker jag är väldigt fint.
  • Jippi
    PimPim83 skrev 2011-09-06 19:20:43 följande:
    Om du vill att din M2B ska se dig först när det är dags men det är mer praktiskt för er att fotograferas innan vigseln så kan du be fotografen att ta sk "first look" bilder (tror jag det heter). Det vill säga fotografen och din m2b väntar på ett ställe och du kommer gående så fångar fotografen er på bild när ni ser varandra för första gången på er bröllopsdag. Det tycker jag är väldigt fint.
    Det var faktiskt en ganska så bra idé.
    Vi ska dock segla från vigselplatsen, så där kan vi nog få en del fina bilder, samtidigt som vi förflyttas...=)
    Annars så ska vi vigas utomhus, så vi kan ju ta bilderna där, så blir det inte så mycket väntan för gästerna. Plus att vi har funderat på att äta tårta på samma ställe som vi viger oss på, så då kan man kanske ta det medan gästerna äter..=)
  • Therese142

Tyvärr får jag säga att ordspråket " tiden går fort när man har roligt" passar ypperligt bra på ens bröllopsdag. Dagen bara sprang iväg men jag njöt av den i varje sekund. Även fast vi höll på att regna bort.. :)

• förlovadflicka
    Jippi skrev 2011-09-06 18:34:29 följande:

Sminket och allt är ju mycket bättre innan vigseln ;)
Svar på tråden Det går så snabbt!