• Aniara4

Den vackraste sång jag vet.

Jag erkänner. Jag har tjyvhållit på en alldeles fantastisk sång varje gång någon har velat ha tips på solosånger. Den här verkar inte vara vanlig, och jag ville att den skulle fortsätta vara speciell och om inte unik så åtminstone ovanlig.

Redan första gången jag hörde den visste jag att DEN! ville jag ha på mitt bröllop. Jag fick gåshud över hela kroppen, och jag kan säga att det fick jag i kyrkan också, solisten och musikern gjorde ett jättebra jobb med den.

Här är den; "Vi" med Lise och Gertrud:
    www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon&videoid=802661

• Svar på tråden Den vackraste sång jag vet.
  • Aniara4

Bara ett litet tips alltså.

• Mogen

Jag tänkte svarat redan igår men fick inte ur tummen.
    Jo jag håller med dig det är också en av mina favoriter, men jag hade faktiskt aldrig hört den med svensk text förut, helt ok.
    She, med Charles Aznavour, då höjer jag volymen rejält och "galer" med.

• förlovadflicka
    Mogen skrev 2011-09-05 23:32:36 följande:
    Jo jag håller med dig det är också en av mina favoriter, men jag hade faktiskt aldrig hört den med svensk text förut, helt ok.
    She, med Charles Aznavour, då höjer jag volymen rejält och "galer" med.
    Har inte heller hört den på svenska! Men på engelska är det ju en riktig klassiker ;)
  • Aniara4
    Mogen skrev 2011-09-05 23:32:36 följande:
    She, med Charles Aznavour, då höjer jag volymen rejält och "galer" med.
    Javisst är den jättefin i original också. Men jag tycker verkligen om den svenska texten! (Glömde nämna i startinlägget att det är en svensk tolkning av "She"). Gillar också framförandet. Hade jag kunnat få tag på nån som spelade cello i kyrkan hade det varit perfekt, men det funkade fint med solisten och en duktig kyrkmusiker på piano också. Glad
  • förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-09-05 23:40:39 följande:
    Javisst är den jättefin i original också. Men jag tycker verkligen om den svenska texten! (Glömde nämna i startinlägget att det är en svensk tolkning av "She"). Gillar också framförandet. Hade jag kunnat få tag på nån som spelade cello i kyrkan hade det varit perfekt, men det funkade fint med solisten och en duktig kyrkmusiker på piano också. Glad
    Mm, cellon var jättefin i den här versionen! Blev sugen på att spela den nu, haha :)
  • eosinmimmi

Åh jag vill höra den!! MEN jag kan inte öppna länken! någon som har en annan?!

• Aniara4
    eosinmimmi skrev 2011-09-06 09:39:49 följande:
    Åh jag vill höra den!! MEN jag kan inte öppna länken! någon som har en annan?!
    Prova att söka på "Lise och Gertrud" på TV4 Play.
  • Fröken Emma

Otroligt vacker!! har oxå bara hört den på engelska, på ett bröllop sjungen av brudgummen. Inte ett öga tort må jag låva!!

Men vad heter dom mer än Lisa o gertrud? O heter låten bara VI?
    Hade hopats på att hitta den på spotify.

• Mogen
    Fröken Emma skrev 2011-09-06 10:09:48 följande:
    hittat!!!!!
    Hitade du den med svensk text på spotify... var då?
    I så fall vad sökte du på?
  • Fröken Emma

Vi-live version
    kopiera o klistra in så borde du få upp den.

jag gick via deras hemsida. ;)

• Mogen
    Fröken Emma skrev 2011-09-06 16:24:35 följande:

Vi-live version
    kopiera o klistra in så borde du få upp den.

jag gick via deras hemsida. ;)

Tack!! Jag hittade den.
Svar på tråden Den vackraste sång jag vet.