• Gorgeousnes

    Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!

    Nu har min vackraste prinsessa och jag varit gifta i ett år den 11:e september 2011.
    Vad har ni för planer vad har ni gjort för att fira.
    Vi hade ett fantastisk bröllop med finaste gästerna, bra musik, god mat, åkte helikopter till festen, så fina tal, och en alldeles fantisk och helt magisk vigsel.

    Nu är det en vecka kvar till att fira ett år vad hade ni gjort?

    Vi sitter i ett hem som genomgår renovering, min fru kan inte ta semester då hon just tillträtt en ny chefstjänst.
    Jag är alltså i desperat behov av tips.

  • Svar på tråden Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!
  • Jag han

    kanske en vinprovning?


    Eller något helt otippat, enkelt men ändå helmysigt. Köp lite plockmat och ha en picknick hemma på golvet. Favoritmusiken på och efter maten sätter du på brudvalsen ni hade på ert bröllop och tar en sväng i hela huset.


    Hoppas ni kommer på nåt som ni båda gillar.

  • Kattpoet

    Men om ni alltid   går ut och gör saker, vad sägs om att stanna hemma, krypa upp i soffan och ha en film och gos dag och stänga av mobiler  och telefon och datorer och bara ta tid med varandra?

  • Humlan

    Ja vi fick inte riktigt som vi ville på bröllopsdag så vi bestämmde  att på våran 1 års dag sla vi åka till medelhavet och förnya våra löften på en fin strand =)


  • Vi2alltid
    Gorgeousnes skrev 2011-09-04 00:35:39 följande:
    Mysigt med aktiviteterna :)! Undrar vad vi skulle kunna hitta på, vi kan tyvärr inte göra några aktiva aktiviteter längre efter svåra skador. Så vi brukar mest gå på bio, konsert å teater numer. Måste tänka lite till. Vi är tyvärr inte så välsignade att vi har barn så då har vi valt att försöka sätta lite guldkant på vår vardag och det ibland kan bli lite överdrivet men vi gillar det :)!

    Det finns ju en hel del aktiviteter som inte måste betyda fysisk aktivitet :)
    Vinprovning är ju ett bra exempel som Jag han kom med!

    Massage? Chokladprovning? Djembe-lektion? Prova på ett hantverk? Fotograferas? Ballongflygning? :)

  • Annika611

    Om ni gillar kläder kanske ni kan boka tid för "beklädnadshjälp" eller vad det nu kan heta på något varuhus. Det vill säga att ni bokar tid på klädavdelningen och så hjälper en anställd er att hitta nya kläder som ni kanske inte själva skulle komma på att prova. Det brukar inte vara köptvång. Åtminstone har några varuhus här sådan service. Jag tycker att det skulle kunna vara lite kul. sen efteråt kan ni gå och ta ett glas vin på något trevligt ställe.

    www.ahlens.se/mode/personal_shopping/

  • Sessan67
    Gorgeousnes skrev 2011-09-03 22:16:57 följande:
    Vi skämmer ju bort oss med att äta ute 2-3 ggr i veckan som det är. Så vill gärna göra ngt speciellt! Bor i Stockholm. Mysigt med brunch å bjuda alla.
    Grattis till 1-årsfirandet!

    Kan rekomendera Friibehgs herrgård åt Enköpingshållet. Har varit där flera gånger och de har olika övernattingspaket :) Går att lyxa till sig med en svit i egen villa vid Mälarens kant.
  • Gorgeousnes
    Humlan skrev 2011-09-04 10:25:50 följande:
    Ja vi fick inte riktigt som vi ville på bröllopsdag så vi bestämmde  att på våran 1 års dag sla vi åka till medelhavet och förnya våra löften på en fin strand =)
    Vad hände! Hoppas att ni fick den bästaste 1-års dagen :)!
  • Gorgeousnes

    Åh vad söta ni är! Jag är sååå tacksam för alla tips och idéer.

    Vi gillar inte att shoppa haha, å speciellt inte skor vilket otyg tycker jag att handla skor bävar varje gång det måste ske. Jag får inte dricka, tyvärr, vi har en hel del begränsningar som inte direkt märks av om man endast  spenderar en dag med oss.
    Praliner gör min fru, kom nu ihåg att vi spenderade tre timmar på Chokladfabriken för att prova ut bröllopstårtan :)!
    Hihi vi äter ju inte ute varje kväll. Ikväll ska vi mysa och min fru ska göra någon paj åsså ska vi kolla på Sex and the City som går på någon kanal.
    Ska kolla den där Herrgården. Har den jacuzzi på rummet?

  • Kattpoet

    Gorgeousnes, vad sägs  om att åka till Linköping  och undersöka stan till sammans över en helg?
    Jag  vet inte om Bosse Glassbar är öppen ännu  men  Cafe berget borde vara det och det finns ett flygplans  museum i malmslätt och sedan finns gamla Linköping som är otroligt charmigt.

  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-09-03 22:32:38 följande:
    Första året är bomullsbröllop så min karl fick en tshirt.

    Jag finner det konstigt att fira ens första bröllopsdag med andra människor, första bröllopsdagen ska ju vara något intimt som visar att man bryr sig och lärt känna den andra personen under året som gått.

    Vad är hennes favorit glass, favorit godis och favorit hemlagad mat?
    Haha, det var en smart present, det ska jag komma ihåg ;)
  • Sessan67
    Gorgeousnes skrev 2011-09-06 17:50:41 följande:
    Åh vad söta ni är! Jag är sååå tacksam för alla tips och idéer.

    Vi gillar inte att shoppa haha, å speciellt inte skor vilket otyg tycker jag att handla skor bävar varje gång det måste ske. Jag får inte dricka, tyvärr, vi har en hel del begränsningar som inte direkt märks av om man endast  spenderar en dag med oss.
    Praliner gör min fru, kom nu ihåg att vi spenderade tre timmar på Chokladfabriken för att prova ut bröllopstårtan :)!
    Hihi vi äter ju inte ute varje kväll. Ikväll ska vi mysa och min fru ska göra någon paj åsså ska vi kolla på Sex and the City som går på någon kanal.
    Ska kolla den där Herrgården. Har den jacuzzi på rummet?
    Har för mig att sviterna har det Glad
  • Gorgeousnes

    Vad har ni andra gjort på era bröllopsdagar?
    Vad skulle ni vilja att er respektive drog iväg er på?

  • Gorgeousnes

    Min fru bokade samma svit som vi hade på bröllopsnatten :)!

Svar på tråden Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!