• Nudax

    INTE KLART.... men, vad tycks?

    Det är ett helt år tills vi gifter oss så vi har naturligtvis INTE KÖPT ALLT ÄNNU. På bilden är det INTE rätt porslin (tallrikarna ska t.ex. vara vita), stolarna kommer att vara vita. I "vaserna" (som alltså inte ska vara ölglas som på bilden =P) kommer det vara sommarbuketter av massor ormbunkar i kanterna och vita rosor/prästkragar i mitten. Vi ska fixa någon typ av korthållare för placeringskorten... vi ska fixa 2 typer av ljushållare till (där som ljusen står på bara bordet) etc.... Men som grundidé och färgtema: vad tycks?



    Vi är inte säkra på om vi ska ha/inte ha silverstenarna... Servetterna ska vara av bättre sort, bandet runt dem lite längre så att det går att göra en bättre rosett....

  • Svar på tråden INTE KLART.... men, vad tycks?
  • Silketuss

    Här är en till som gillade stenarna! Det var jättefint att se hur de slingrade sig fram, och det håller liksom ihop allting jättefint. 

  • hannahsofia

    Jag tyckte också att stenarna var jättefina till, det hände liksom lite mer och när de ligger i ett uttänkt mönster sådär så tillför de mycket till dukning :)

  • Nudax
    thean skrev 2011-09-01 09:12:47 följande:
    Utan stenar! =) Ser mycket "renare" ut tycker jag. Tänk på att lägga kniven till höger om gaffeln och med eggen mot gaffeln med, småsaker men ändå! =)
    Tack! Jag gillar perfektion så det är bra tips =P
  • Nudax
    cuteanniis skrev 2011-09-01 14:26:15 följande:
    Är det organza duk i mitten?
    Vi la vårt organza tyg lite "fluffigt" istället för platt på bordet blev väldigt fint... ett litet tips bara =)
     Annars tycker jag färgerna du valt är jätte vackra! =)
    Japp, organzatyg =) Tyvärr tror jag vi bara har precis så att det kommer att räcka till alla bord (då vi blir fler än vi från början tänkt) så tror veckad löpare tar för mycket av tyget =S
  • Nudax
    Future Mrs S skrev 2011-09-01 14:30:30 följande:
    Jag tycker helt klart MED stenar!! :D :D Tycker det är dom som gör hela grejen..
    Ser bra ut :) 
    hehe så roligt att alla tycker olika, jag lutar mot att inte ha stenar och sambon mot att ha... =D
  • Nudax
    julibrudUmeå skrev 2011-09-01 15:01:22 följande:
    Jag tycker MED stenar Och har tänkt i precis samma banor som du vad gäller dukning. Tänkte ni använda tygservetter eller papper? Jag funderar på blockljus istället för värmeljus.
    Umeå 28/7 2012
    Kul =P Vi får fundera på det där med stenarna.

    Vi hade från början tänkt ha tygservetter eller åtminstone lite lyxigare servetter men då vi nu provdukade med vad vi hade hemma tyckte vi inte det såg så hemskt ut med vanliga pappers... så vi försöker nog leta efter en kombination... pappers men kanske i lite finare kvalité.

    Kul, jag bor också i Umeå ;)
  • Nudax
    julibrudUmeå skrev 2011-09-01 15:01:22 följande:
    Jag tycker MED stenar Och har tänkt i precis samma banor som du vad gäller dukning. Tänkte ni använda tygservetter eller papper? Jag funderar på blockljus istället för värmeljus.
    Umeå 28/7 2012
    OCH vi ska gifta oss samma dag! Ser jag nu! =O Så roligt =P Vi ska dock inte gifta oss här, utan på annan ort.
  • Nudax
    Silketuss skrev 2011-09-01 15:42:10 följande:
    Här är en till som gillade stenarna! Det var jättefint att se hur de slingrade sig fram, och det håller liksom ihop allting jättefint. 
    hehe oj, ja nu börjar jag vackla igen... kanske ska vi ha dem =P
  • Nudax
    Angelika&Simon skrev 2011-09-01 15:47:55 följande:
    Tycker du ska ha stenarna! :)
    =D
  • Nudax
    hannahsofia skrev 2011-09-01 15:59:20 följande:
    Jag tyckte också att stenarna var jättefina till, det hände liksom lite mer och när de ligger i ett uttänkt mönster sådär så tillför de mycket till dukning :)
    Hmm ja... spännande att se vart vi slutligen hamnar =P
  • julibrudUmeå

    Samma dag till och med, trevligt! Var gifter ni er då?


    Umeå 28/7 2012
  • thean

    Om du vill ha stenar så skulle jag inte ha silverfärgade utan köra på "glas/diamant" varianten, det ger ett silversken iaf men ser inte lika "tunga" ut mot den skira duken. Men kanske inte så kul att köpa nytt om du redan handlat silverstenar.

    Jag har vitt/rosa/silver i våra färger och letar efter en löpare, ett alternativ är att klippa till organzatyg (det blir ju så sjukt dyrt att köpa färdiga löpare, eller typ linnetyg som är fint). Var det svårt att få fina kanter på tyget? O hur mkt har du köpt? =) Tips? =)

  • Nudax
    thean skrev 2011-09-02 09:56:21 följande:
    Om du vill ha stenar så skulle jag inte ha silverfärgade utan köra på "glas/diamant" varianten, det ger ett silversken iaf men ser inte lika "tunga" ut mot den skira duken. Men kanske inte så kul att köpa nytt om du redan handlat silverstenar.

    Jag har vitt/rosa/silver i våra färger och letar efter en löpare, ett alternativ är att klippa till organzatyg (det blir ju så sjukt dyrt att köpa färdiga löpare, eller typ linnetyg som är fint). Var det svårt att få fina kanter på tyget? O hur mkt har du köpt? =) Tips? =)
    Jo har tänkt tanken om glasstenar också... får se hur vi gör, eventuellt kör vi utan stenar och lägger silverstenarna i ljushållarna under värmeljuset.

    Jo det är oganzatyg men vi behöver inte klippa det, det var färdigt i rätt bredd på rulle. Köpte från Ebay. Dett finns även rosa. OBS att färgen SER stark och neonaktig ut rullad på rulle (vi blev rätt skraja då våran kom) men då den rullas ut och bara är i tunt lager blir den väldigt ljus och mer matt.

    viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Soft-Sheer-Fuschia-Pink-Organza-/370526232564/item

    Jämför t.ex. med våran som är denna och bilden ovan, den blir alltså inte alls så stark!
    viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Soft-Sheer-Lime-Green-Organza-/280709257404/item

    Om ni ändå vill ha ännu ljusare rosa fanns även det:
    viewitem.eim.ebay.se/25m-roll-x-29cm-wide-Soft-Sheer-Baby-Pink-Organza-/370526232583/item
  • Nudax
    julibrudUmeå skrev 2011-09-02 09:40:21 följande:
    Samma dag till och med, trevligt! Var gifter ni er då?
    Umeå 28/7 2012
    Vi har mesta gästerna mer nedåt i Sverige så vi kommer ha vårt bröllop mer i mellansverige =)
  • Emelodi

    Ormbunkar vissnar jättefort om man bara har dem i vatten. Ser så tråkigt ut när blommorna blir dåliga direkt, skulle tipsa om att ta något som liknar ormbunkar i så fall.

    och jag tycker att du ska ha stenarna!

  • Nudax
    Emelodi skrev 2011-09-13 11:25:23 följande:
    Ormbunkar vissnar jättefort om man bara har dem i vatten. Ser så tråkigt ut när blommorna blir dåliga direkt, skulle tipsa om att ta något som liknar ormbunkar i så fall.

    och jag tycker att du ska ha stenarna!
    Hmm... oj det var bra att veta... vi får testa lite i förväg hur vi tycker det funkar... annars får vi klura vidare lite =)
Svar på tråden INTE KLART.... men, vad tycks?