• Aniara4

En schysst tango?!

På vårt bröllop kommer ett par som vi vet är tangofantaster (och jag tror faktiskt det finns några till som kan dansa tango). Det vore roligt att få se dem i en smäktande tango! Vi har erbjudit gästerna att önska varsin låt till Spotify-listan, men de önskade ingen. Är det någon som har förslag på en bra tango som finns på Spotify som vi kan spela för dem?

• Svar på tråden En schysst tango?!
  • Aniara4

Tack, perfekt! Sydamerikanskt är bra, de har varit på tangoresa i Argentina. (Seriösa fantaster alltså.)

• förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-09-01 09:26:27 följande:
    Tack, perfekt! Sydamerikanskt är bra, de har varit på tangoresa i Argentina. (Seriösa fantaster alltså.)
    Fy vad kul! Då känner de garanterat igen stycket :)
  • Aniara4

Nu är den inlagd på listan. Det ska bli riktigt roligt att se dem!
    Och alla som inte kan dansa tango har säkert inget emot att stå över en dans och beundra de få som kan. Glad

• novia72

Jag skulle rekommendera dig Carlos Gardel ex. Mi Buenos Aires querido och även Susana Rinaldi. ;)

• Margaux
    ClaraH skrev 2011-09-01 17:48:32 följande:
    Vi dansade vår "bruddans" till Tango Jalusie (Jelousy), den finns i en massa olika varianter. Den som är med i "En kvinnas doft" är ju också ganska vanlig.

Evert Taube har ju skrivit många visor i tangotakt.
    Gick det bra med er tango preformance? Och grattis till giftemålet......
  • ClaraH
    Margaux skrev 2011-09-01 18:16:30 följande:
    Gick det bra med er tango preformance? Och grattis till giftemålet......
    Ja, jag tycker att det gick bra, vi övade intensivt sista dagarna. Men förmodligen dansade vi ännu bättre på någon övningsomgång... Men vi blev inropade igen och fick köra en gång till , vilket var kul efter så mycket övande.
Svar på tråden En schysst tango?!