• Äldre 30 Aug 23:03
    2072 visningar
    7 svar
    7
    2072

    Någon som vet sida där det finns billiga löpare? gärna gröna?

    Hej, jag har suttit och letat och letat mig till vansinne men hittar aldrig nåt bra som passar.
    Vet ni någon bra sida där det finns löpare till bordsdukningen? eller nåt ställe med billiga bra tyger?

  • Svar på tråden Någon som vet sida där det finns billiga löpare? gärna gröna?
  • Mikina
    Äldre 30 Aug 23:16
    #1

    vi beställde från ebay, organzalöpare finns i alla tänkbara färger! fri frakt dessutom.
    Blev riktigt billigt och så slapp man klippa itu och fålla tyg!

  • Äldre 30 Aug 23:23
    #2
    Mikina skrev 2011-08-30 23:16:45 följande:
    vi beställde från ebay, organzalöpare finns i alla tänkbara färger! fri frakt dessutom.
    Blev riktigt billigt och så slapp man klippa itu och fålla tyg!
    Ja där har jag suttit och kikat också, men blir så osäker på hur färgerna stämmer överrens i verkligheten och bilden. + att jag vill ju ha matchande färg på rosetterna på stolarna också och det va inte lätt.
    Du som beställde organza. Det är ju tunnare mer genomskinligt tyg iaf i rosetten. Hur var de som löpare? jag vill inte att det ska ses igenom.var löparna extra tjocka?
  • Äldre 30 Aug 23:25
    #3

    stoff o stil!!!

  • Zelmah
    Äldre 31 Aug 00:07
    #4

    ett tips kan vara att spana in ikeas gardiner. panelgardiner om du inte vill sy, annars kan man klippa till de vanliga gardinerna med. på ett gardinpar får du ut ganska många 30cms löpare.. Själv köpte jag Alvine Spets och har klippt löpare av. Behövde inte sy kanterna eftersom det är spets i polyester så den fransar inte. Toppen! tror jag fick ut 27 löpare på två gardinpar om jag inte minns fel. Så fyra normalgardiner som var 145 breda och 250 långa.

    Men som sagt spana in gardiner o panellängder över lag. oftast mycket billigare än löpare. kan va ett tips.

  • Äldre 31 Aug 11:32
    #5
    Zelmah skrev 2011-08-31 00:07:48 följande:
    ett tips kan vara att spana in ikeas gardiner. panelgardiner om du inte vill sy, annars kan man klippa till de vanliga gardinerna med. på ett gardinpar får du ut ganska många 30cms löpare.. Själv köpte jag Alvine Spets och har klippt löpare av. Behövde inte sy kanterna eftersom det är spets i polyester så den fransar inte. Toppen! tror jag fick ut 27 löpare på två gardinpar om jag inte minns fel. Så fyra normalgardiner som var 145 breda och 250 långa.

    Men som sagt spana in gardiner o panellängder över lag. oftast mycket billigare än löpare. kan va ett tips.
    Ja, det tipset har jag fått. testade det men verkar som grönt går ut modet nu på hösten..fasiken..
  • SloveP
    Äldre 31 Aug 11:36
    #6

    calligraphen har ju såna saker som matchar i färg..Rosett till stolar och löpare med tror jag..

  • Äldre 31 Aug 16:03
    #7

    Endel ger tips om att ha en tapet eller en slags pappduk som löpare som är snyggt. det jag funderar på då är, vad har de under då? har de pappaktigt där med eller kan de ändå ha knoppa lakan?

Svar på tråden Någon som vet sida där det finns billiga löpare? gärna gröna?